NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kalle58
Hej
Jag har konstaterat att bilen inte har bränslefilter originalmonterat. Jag misstänker skit i någon spridare, jag har haft problemet tidigare då byttes alla spridare och det blev bra igen. Innan jag åtgärdar spridare igen så måste jag få dit ett filter. Någon som har något smart tips på hur man får dit ett filter. Bränsleledningen går direkt från tanken till common rail skenan, man borde kunna kapa upp och koppla in ett filter mellan och ha filtret under huven lättåtkomligt.
Yes, dom första 15k milen köper jag det, bilen har snart gått 30k och är 19år så det frigörs nog en del skit från tanken och resten av systemet som sätter sig i spridarna. Det är 3 gången efter 16k mil som jag är tvungen att rensa eller byta spridare. Jag har haft bilen sen den var ny och fram till maskinskadeförsäkringen gällde så var det inga problem 😁. Man kan köpa slangarna med kopplingar till filter hos Volvo och eftermontera som original 31305074. Jag tänkte tillverka ett eget som sitter under huven lättåtkomligt.
Bilagor
0900c8af8733f7c3_2126_3106_1.jpg
0900c8af8733f7c3_2126_3106_1.jpg (25.71 KiB) Visad 64 gånger
Byte inre styrled

Jag får ge mig på att värma och b[…]

Original kittet runt gångjärnen har spr[…]

Ja det är en bra tankeställare att kolla[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka går […]