NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj allesammans.
Tänkte höra med er om någon varit med om samma som mig. När jag tog bilen häromdagen gick den som den skulle ett par kilometer för att sedan gå som en påse nötter. Fick ingen motorlampa heller. Körde hem och koppla upp den med autocom och fått felkoder på avgastempgivare samt lmm (2B00 samt 1330)
20250129_130108.jpg
20250129_130108.jpg (7.7 MiB) Visad 2086 gånger
. Nollade koderna men båda finns kvar. Har beställt en ny, men undrar om det blir följdfel på lmm om inte avgastempgivaren fungerar.
Ställde sedan bilen över helgen och då fungerade den bra i 1,5 mil sen kom felen tillbaka igen.
Må gott.
Bytte tempgivaren nollade felkoderna men kommer tillbaka lika fort igen.
Bilen är en Volvo v50 D5 2008
Hej igen..
Har nu bytt båda avgastempgivarna främre och bakre men felet samt felkoderna kvarstår..
Tagit av minuspolen till batteriet nu, får se om det hjälper att ha den av någon timme.
Finns det ingen här på forumet som kan guida mig i rätt riktning?
De e jag som fotat felkoderna på Autocom på datorn. Jag har som sagt bytt båda avgastempgivarna, den främre på katten och den bakre på partikelfiltret. Felkoderna kommer tillbaka direkt efter första uppstart efter radering. Felkoden på lmm kom i samma veva, så man undrar ju om det ena triggar det andra? Kan det kanske vara kabelbrott? Var brukar detta kabelbrott vara i så fall?
"Anything that can go wrong will go wrong"
Körde in till returbilen på vinst eller förlust o köpte en begagnad lmm för att testa. Det blev vinst kan jag säga. Nu fungerar det som de ska igen 👍 👍
Konstigt att både lmm och tempgivare packar ihop samtidigt, vad e oddsen på det?
Den stora annons-tråden

Jag har en bekant där det blev ett litet miss[…]

Lämnade in generatorn, visade sig att diodbry[…]

945-92 Generatorbyte

Har någon bytt från Denso till Bosch, […]

Min uppfattning är att det har varit bilhandl[…]