NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V50 2.4 140 Hkr 2004/2005 B5244S5 manuell låda

Har bilen utomlands. Vi hade precis handlat och jag körde uppför en brant infart, precis när jag kommer över kanten och får framdäcken på gatunivå så skrapar något i, när jag går ut och tittar ligger denna skojiga del och skräpar på marken vid höger bakdäck. Kan inte lyfta bilen just nu. Någon som på rak arm kan säga vad det är? Har lite brådis för den ska besiktigas nästa vecka...
V50_3.jpg
V50_3.jpg (101.77 KiB) Visad 976 gånger
V50_2.jpg
V50_2.jpg (53.41 KiB) Visad 976 gånger
V50_1.jpg
V50_1.jpg (122.82 KiB) Visad 976 gånger
Ölkartongen har inget med saken att göra, var bara för att delen annars tenderade att rulla omkring när jag skulle fota medan bilen stod på branta infarten :-D
Hållare till reservhjulet.. på någon annan bil som passerat guppet tidigare? :-)
Gissar bara, hade inte Volvo bannlyst gulkromat som ytbehandling redan år 2004?
Inte dumt tänkt. Tack! :-) Ska ta en titt inifrån om reservhjulet sitter löst. Det skumma är att jag tror att delen faktiskt kommer från min bil men jag kan inte spåna fram var den kan ha suttit. Den där filtbiten känns egentligen inte alls som något som man konstruktionsmässigt sett vill ha i slasket under bilen. Kanske något hemmamek från den ende tidigare ägaren?

Kommer inte åt att lyfta bilen utan en massa krångel men ska kräla runt och se om jag kan kika in under.

EDIT: kollade reservhjulet idag, det sitter fast. Återstår att kräla runt lite.
Det kan ju faktiskt vara ett främmande föremål som fastnat under din bil tidigare, och när du åkte över trottoarkanten så valde det att hoppa av :party:
Håller med om filtbrickan, den tyder på att detta är en interiördetalj. Antagligen inte från en V50 :-)
Har inte hunnit kräla än. Är väl inte helt omöjligt att det är något som fastnat tidigare. Funderade på om det kan vara något som glömts kvar vid ett fjäderbyte? Men varför ha en filtbit isf, känns som värsta överkursen. Hmm.
Mysteriet löst, grannen har sett den där grejen ligga i gräset vid vägkanten, troligen har den fastnat under bilen och sen valt att lossna precis i rätt (eller i mitt fall fel) ögonblick.

Gissar att den ramlat av någon skördetröska eller så. Lite lurigt
@vafförärdetpådetteviset, Skulle gissa på en del inom vvs och ventilation, typ som till spjället på en spisfläkt :-)
Service Subaru XV

Ja olja är väldigt dyrt. Samma olja (Mob[…]

Alright, men har fortf inte hittat ett enda lar ti[…]

Snarare så ökar bilens förbrukning[…]

Clips till dörrlist v90

Du kanske kan besöka valfri Volvo-anlägg[…]