- tor 19 dec 2024, 07:51
#1597652
Hej, har en V50 från 2010
Fick en 2a på för HÖGT ställt halvljus
Justerat på Volvo sedan ombess och allt såg bra ut
Nu har halvljuset dock ställt sig i bott ser knappa 10-15 meter framför bilen.
Inga felkoder utlästa via Bosch felkodsläsare, så grundinställt belysningen och justerat upp halvljuset med hjälp av justerskruvarna till en bra ljusbild.
Varit under och kikat på lägesgivarna men inget som hoppat ur sitt fäste.
Någon som har en aning om varför ljuset justerar ner sig till bott när det inte finns några felkoder osv?
Gungar jag bilen ser jag att ställmotorn justerar ljuset efter belastningen som uppstår så det verkar ju funka iaf..
En annan sak, har fått massor av kondens i vänster lykta fram. Haft ute den på tork inomhus två dygn men vid nästa natt ute är kondensen tillbaka. Någon som definitivt lyckats komma tillrätta med problemet?
Fick en 2a på för HÖGT ställt halvljus
Justerat på Volvo sedan ombess och allt såg bra ut
Nu har halvljuset dock ställt sig i bott ser knappa 10-15 meter framför bilen.
Inga felkoder utlästa via Bosch felkodsläsare, så grundinställt belysningen och justerat upp halvljuset med hjälp av justerskruvarna till en bra ljusbild.
Varit under och kikat på lägesgivarna men inget som hoppat ur sitt fäste.
Någon som har en aning om varför ljuset justerar ner sig till bott när det inte finns några felkoder osv?
Gungar jag bilen ser jag att ställmotorn justerar ljuset efter belastningen som uppstår så det verkar ju funka iaf..
En annan sak, har fått massor av kondens i vänster lykta fram. Haft ute den på tork inomhus två dygn men vid nästa natt ute är kondensen tillbaka. Någon som definitivt lyckats komma tillrätta med problemet?