NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RobbanS40
Hej på er

Vet att det skrivits mycket om problemen med torkarmotor m.m. då man uppgraderat till Xenon.

Men är det någon som fått samma problematik när de bytt till LED i halvljus och helljus?

Mvh Robban
av Zoey
RobbanS40 skrev: ons 11 dec 2024, 09:05 Hej på er

Vet att det skrivits mycket om problemen med torkarmotor m.m. då man uppgraderat till Xenon.

Men är det någon som fått samma problematik när de bytt till LED i halvljus och helljus?

Mvh Robban
Har funderat mycket på att byta till LED i helljuset och halvljuset nu när det är godkänt att göra det. Men känns osäkert då jag inte vet hur det blir med snö och issmältningen på lyktglaset, xenon och halogenen avger ändå mer värme tänker jag. Eller vad tror du?
av RobbanS40
Ja det blir mindre värme med LED, jag hoppas det ska räcka..
Vet inte hur andra har upplevt det med LED och snö o slask.

Jag satte i Philips Ultinon Access 2500 H7 i halvljuset och lyset blev bättre, men inte så bra som jag trodde det skulle bli.
Det finns ju tyvärr inte så mycket utrymme där, att klämma i något större..
av flub
Vi har kört med Osram Nightbreaker H7 Led (gen1, finns gen2 nu såg jag) i halvljuset över ett år nu. Varning i instrumentpanelen men fungerat riktigt bra i övrigt.
Betydligt behagligare att köra i mörkret att möta alla andra bilar nu som har led/xenon ljus som jag tidigare upplevt att jag blivit bländad av.

Har även provat billigare lampor (Katur H4) från amazon på en annan bil som fungerade över förväntan.
Anliggande frambroms 740

Vilket moment ska nedre bulten dras med som h&arin[…]

Verkar vara en ventil till egr, men undrar om det […]

Alright tack så mycket för du tagit du […]

Woop woop Ursäkta alla inlägg utan ege[…]