NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marcus9419
Hej!

Kommer nu en aux tråd till men har inte lyckats hitta svar på min fråga i de andra trådarna. Finns svaret redan får man gärna länka.

Jag har nyss köpt en c30 från 2008 med aux ingång. Men när jag kopplar kabel med aux och USB-c i vardera ände så händer ingenting. Jag får ingenting på displayen eller något ljud ur högtalarna.

Ska det fungera med en sådan kabel?
Om ja, tips på var jag ska börja felsöka alternativt byta ut.
av flub
Har du provat med nån äldre grej som funkar? Fungerar din USB-c - aux med hörlurar?

Aux är väl trs din adapter är väl trrs och hur ser din kabel emellan ut? Trrs- trs? Eller trs-trs?

I displayen står väl inget annat än Aux förutsatt att du gått till det läget. :)
av Marcus9419
Har inget hemma som spelar upp via aux men har testat med en nyköpt kabel och en gammal.
Ingen adapter, kablarna är trs->usb-c

Det stod något i bruksanvisningen att om man kopplar in en iPod skulle det stå något på displayen men som du nämnde det står bara AUX
av Okalettos
Jag använder "Linocell USB-C till 3,5 mm-kabel 1 m Svart" (inköpt på Kjell&Co), den är av allt att döma trs och den fungerar fint i V50 MY08 iaf..

Känns det som att kontakten 'bottnar' i bilens uttag som den ska? Tänker att det är ju inte helt omöjligt att nåt hårt skräp hamnat i uttagets botten och tar emot så att 'stiften' inte når fram till kontaktytorna..
av Marcus9419
Det löste sig!

Tog ut aux kontakten för att kontrollera om där var något som satt fast. Men såg att ett av stiften i kontakten var snett. Rätade ut det och då fick den kontakt och ljudet sprudlar i bilen :party:
Service Subaru XV

Ja olja är väldigt dyrt. Samma olja (Mob[…]

Alright, men har fortf inte hittat ett enda lar ti[…]

Snarare så ökar bilens förbrukning[…]

Clips till dörrlist v90

Du kanske kan besöka valfri Volvo-anlägg[…]