NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johananas
Hej, ny på forumet och ingen koll på bilar.
Jag har haft problem med min V50 hela sommaren fram tills nu. Det är en D2 Classic 2012.

Det började med att bilen dog emellanåt när jag körde ner kopplingen för att växla ner eller stanna, aldrig när jag accelererade. Lämnade in till Volvo-verkstad, inga felmeddelanden, så de bytte konstigt nog insprutningspump till ingen nytta, insprutningspumpen var begagnad så den blev snarare sämre-svårstartad och ojämn gång.

Lämnade in på Mekonomen där de sa att det var fel på styrenheten till insprut. Så jag köpte en begagnad och klonade den. Den var fortfarande svårstartad och gick ojämnt vid gaspådrag när den var kall, men den dog inte längre när jag frikopplade.

Jag misstänkte att den begagnade insprutningspumpen kanske var halvt igensatt med sot eller liknande, så jag testade att hälla i STP diesel injector cleaner Ultra och det gjorde verkligen susen. Bilen startade direkt och svarade bra på gasen efter bara några mil.

Men så en dag efter ungefär en vecka av problemfri körning så ville den inte starta.
Jag misstänkte att det kanske har lossnat lite för mycket skit och satt igen nånting. Men på verkstaden säger de att det är fel på spridarna, det bara "bubblar" ur de. Nya spridare är ju inte billigt och det känns inte rätt att de bara skulle fela allihop samtidigt. Är ju galenskap att lägga mer pengar på den här skrothögen, men det tar emot att ge upp.

Har ni några teorier på vad det kan vara?
Service Subaru XV

Ja olja är väldigt dyrt. Samma olja (Mob[…]

Alright, men har fortf inte hittat ett enda lar ti[…]

Snarare så ökar bilens förbrukning[…]

Clips till dörrlist v90

Du kanske kan besöka valfri Volvo-anlägg[…]