- tor 17 okt 2024, 19:20
#1592357
Min V50 befinner sig i närheten av där den bor 363 dagar om året... Utav de övriga 2 dagarna är när hustrun åker till Skåne en gång per år... Vad händer då när bilen under dessa 2 dagar INTE är hemmavid..
Service motorstyrsystem erfordras... Trött jag blir...
Bilen nu hemma igen. Klagar på turboregleringen.
Detta inträffade för LÄNGE sedan när bilen gått 9 tusen mil. Ny turbo på motorskade garanti då.
Det var lägesgivaren till turbovingarna som gett upp då. Sannolikt så även nu verkar det som.
Nu har bilen gått 28 tusen så det kan väl få anses som ett någotsånär acceptabelt problem... Som gärna fått inträffa när bilen är hemmavid... :(
Jag har sett att det faktiskt GÅR att köpa/byta givaren till turboläge. Volvo gör INTE så.
Är det någon duktig/erfaren tekniker här som faktiskt HAR gjort en sådan givarbyte operation ?? & erfarenhet av resultatet??
Nu har ju faktiskt turbon gått 19 tusen mil så man kan väl fundera på om man verkligen ska tänka på byte av givare. 19 tusen mil med perfekt skött service & exakt rätt olja, service, additiv & allt som krävs för bra funktion. Även partikelfilter är åtgärdat. Så jag har försökt vara snäll mot gammal V50 2,0 D.
Någon som monterat "pirat" turbo & har (helst bra) erfarenhet av det??
Service motorstyrsystem erfordras... Trött jag blir...
Bilen nu hemma igen. Klagar på turboregleringen.
Detta inträffade för LÄNGE sedan när bilen gått 9 tusen mil. Ny turbo på motorskade garanti då.
Det var lägesgivaren till turbovingarna som gett upp då. Sannolikt så även nu verkar det som.
Nu har bilen gått 28 tusen så det kan väl få anses som ett någotsånär acceptabelt problem... Som gärna fått inträffa när bilen är hemmavid... :(
Jag har sett att det faktiskt GÅR att köpa/byta givaren till turboläge. Volvo gör INTE så.
Är det någon duktig/erfaren tekniker här som faktiskt HAR gjort en sådan givarbyte operation ?? & erfarenhet av resultatet??
Nu har ju faktiskt turbon gått 19 tusen mil så man kan väl fundera på om man verkligen ska tänka på byte av givare. 19 tusen mil med perfekt skött service & exakt rätt olja, service, additiv & allt som krävs för bra funktion. Även partikelfilter är åtgärdat. Så jag har försökt vara snäll mot gammal V50 2,0 D.
Någon som monterat "pirat" turbo & har (helst bra) erfarenhet av det??