NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Florsocker
Titel, bytte batteri men den tar fortfarande lång tid att starta, batteriet var väldigt dåligt så hade behövt byta det ändå, men trodde att den skulle starta bättre ändå, hur kan jag, helst utan att gå till mekaniker, ta reda på vad som är felet, startmotor eller något annat?
av KenZoo
Har samma problem.

Får bränslefiltret samt huset bytt på måndag, luft i bränslesystemet ska göra den svårstartad,
Återkommer,
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hur långt har den gått ändå? ;-) ;-) Kan absolut vara startmotorn, men prova att knacka på den men en liten hammare och se om det gör skillnad
Användarvisningsbild
av Micce1980
Testa att knacka och se om det påskyndar i alla fall. Är det detta så byt inom kort för isf ger den sig snart. :)
av Florsocker
Micce1980 skrev:Testa att knacka och se om det påskyndar i alla fall. Är det detta så byt inom kort för isf ger den sig snart. :)
det är synd bara för bilen är inte värd så mycket, problem med diverse saker, den går och kommer nog gå genom bes snart, men hoppas man kan hitta billiga startmotorer :)
av KenZoo
Bränslefilterhuset + filter bytt men felet kvarstår, verkstan sa att det var dålig fart på startmotorn, så det blir nästa att byta.... suck
Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]

Bromsrör höger fram

Nippeln drog jag till gängorna tog slut, s&ar[…]

Letar en beg blinkersspak till min 2005 V70n. Myc[…]

Uppdatering, gjorde om mätningen och ljudet u[…]