NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har lite grejjer som jag skulle behöva fixa på min v50 2007:a 1.8 flexfuel som jag inte riktigt vet vart hur jag ska hitta eller vad delen heter.

Nya "plast-skruvar" till plastkåpan under bilen.
Dörrlist vänster fram, själva listen som sitter på bakdörren och tätar mellan fram/bakdörr.
Bromssköld vänster fram, eller bara själva muttrarna då de är dessa som har ramlat bort så att skölden sitter och skramlar.

Sedan har vänster framskärm rostat sönder och jag hittade denna: https://www.bildelar24.com/8655127-abakus-skarm är det bara att lämna in delen separat på lackning och "bara" byta eller är det väldigt krångligt?
Det är tämligen äventyrligt att lacka något separat. Det är jättesvårt att få det till att "bli som nytt". Speciellt om det är metalliclack. Men om du inte är pedant så kanske du kan nöja dig med resultatet oavsett hur det blir. Naturligtvis skall du visa upp bilen för lackeraren så han får en rimlig chans att blanda något som kommer så nära som möjligt. Om du väljer ett lite större ställe så har dom datoriserade instrument för att "se" rätt nyans numera.
Här kan du leta upp skruvar och annat till hasplåten. Sök på din bil så får du fram Volvonummer på delarna till slut.

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]