NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BlackXS
Det är så att jag idag inte kunnat tanka med spärren på pumphandtaget intryckt, den slår ifrån hela tiden, oavsett om man har pipen för pumphandtaget så långt ner det går eller drar upp det en bit.

Först tänkte jag det var fel på tankstationen, åkte till nästa samma fel, tänkte att två ställen kan ju omöjligtvis fela så åkte till det tredje stället, samma sak, pumphantaget slår ifrån så fort jag ska tanka, får hålla och gissa mig fram när tanken blivit full ?:-/ ?:-/

när jag öppnar tanklocket nu som tidigare så hör jag ett sug ner i tanken, haft samma sug på min förra bil en v40 t4'a men den krånglade aldrig med att pumpa med spärren för handtaget intryckt.

Någon som vet lösningen på detta problem? Kan det vara så att någon luftning har täppts till eller bör man borra ett hål i tank röret eller borde man försöka byta själva tankröret till ett grövre?
Användarvisningsbild
av BlackXS
JallooZ skrev:Testa o vinkla tankmunstycket lite snett bakåt. Hjälpte på min C30 med samma symptom
Finns det någon lösning annars på problemet? Eller är detta en barnsjukdom som kommit på senare bilar? alltså bilar under 2005 verkar ju vara förskonade från detta problem.
240 med "specialvagnsnummer"

Har inget svar på din fråga men jä[…]

Ah just, 2014 är ju föregående. D&[…]

Den här gången är det faktiskt V[…]

Hej! Jag hade min 2017 XC60 på Volvo orgina[…]