- tis 14 mar 2017, 12:14
Hej! Jag har en Volvo V50 2.0D från 2006. På senare tid har det börjat uppstå ett rejält skrammel från nånting när den går på tomgång. Det började lite men har blivit mycket värre.
Det låter som ett "instängt" skramlande ljud som blir värre när man trampar ur. Blir nästan tyst vid gaspådrag. Värst låter det precis när man startar och motorn "hoppar igång". Ingen skillnad om man startar med växeln i friläge eller om man har kopplingen nere.
Har frågat runt och fått lite olika förslag, bl.a. Urtramningslagret.
Men nu tänkte jag fråga om någon upplevt något liknande?
Har läst felkoder men hittar ingenting. Börjar bli frustrerande då den låter rejält, så pass att folk vänder på huvudet när man startar bilen. :shock:
Det låter som ett "instängt" skramlande ljud som blir värre när man trampar ur. Blir nästan tyst vid gaspådrag. Värst låter det precis när man startar och motorn "hoppar igång". Ingen skillnad om man startar med växeln i friläge eller om man har kopplingen nere.
Har frågat runt och fått lite olika förslag, bl.a. Urtramningslagret.
Men nu tänkte jag fråga om någon upplevt något liknande?
Har läst felkoder men hittar ingenting. Börjar bli frustrerande då den låter rejält, så pass att folk vänder på huvudet när man startar bilen. :shock:
- By toppo