NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robertkrlsn
Har en volvo v50 2.0D modellår 2006. Idag så startade bilen som vanligt efter att jag stängde av den och skulle starta den på nytt lite senare så startar den inte alls. Tändningen kommer igång men startmontorn låter inte alls. Jag fick fram ett meddelande "Fullt skydd" samt att under några dagar har jag haft ett meddelande "Parkhjälp serv.erfodras"

Vad kan de vara? Är det något jag kan testa innan jag ringer någon verkstad?

Jag ska lägga till att igår så betedde sig bilen lite konstigt då bakluckan inte öppnades sen när jag starta bilen gick den att öppna och efter det så öppnades bakluckan varje gång jag stängde av bilen. Jag har även känt en liten konstig lukt dieselaktig ungefär under någon dag.

Uppskattar all hjälp jag kan få!
av sensonic
Verkar ju vara lite tyst här så fast jag inte har din bil berättar jag var jag hade börjat.

Har du schysst batteri? Du kan ju mäta spänningen och också prova att starta bilen med kablar för att se om det är någon skillnad. Funkar det då så har du lite ledtrådar kring batteri, generator, jordpunkter etc.

Dålig spänning kan få många konstiga fel på en bil. Sedan kan det så klart vara något helt annat och då är det bra om du kan läsa felkoder, helst med VIDA.
EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]