Håller med om att man kan känna sig "lurad" , det står dock i Servicehandboken "Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar utan föregående meddelande" , vilket jag tolkar som att de kan göra som de vill. Varför skall då Volvo stå för en del av bytet?
I det här fallet har en del skador inträffat innan det ursprungliga intervallet ( 18000 mil??, inte 24000 mil ?) uppnåtts, varvid Volvo sänkt intervallet för att skydda sina kunder mot dyra onödiga reparationer.
Jag ser det som god kundvård och det finns de som råkat ut för haveri där Volvo visat goodwill, men nu har det nog gått så lång tid så de anser att alla ägare borde vara medvetna om ändringen. Servar man bilen hos en seriös firma så borde de vara medvetna om ändringen och rekommendera kunden att byta remmen. Det kostar inte så ruskigt mycket att byta, såg priset i en tråd här på forumet för några veckor sedan.
Personligen tycker jag att det är själklart att kommunicera en sådan ändring till alla D2 ägare via brev, vad jag förstått har detta inte skett från Volvos sida.