NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Jag står i valet och kvalet, om jag ska bocka i en High Performance stereo, eller ta Premium Sound-paketet med 6-växlaren till min kommande V50.

Jag har inte fått möjlighet att lyssna på Premium-anläggningen (finns ingen på Bilia i trakterna...). High Performance tycker jag låter helt okej, och frågan blir då; är det värt de extra slantarna som Premium Sound-systemet kostar? (dubbla kostnaden).

Jag är varken jordbävningsbas-junky eller stråk-audiofil, jag är väl mitt emellan! Hårdrock, blandad P3-musik, ja, det mesta går an. I bilen är det enda stället jag lyssnar på musik, och då blir det ofta Högt. Då ska det inte skorra och leva djävul... Stereon är nästan prio 1 på min lista.

Så, fram med alla synpunkter är ni snälla! Så här på känn så gillar jag 6-växlaren med mp3/wma-stöd... samt aux-kontakten - blir mycket musik av det! Men hur är det med ljudet? Berätta Ni som vet!

Tack.
av hefu
Jag tycker personligen att High Performence låter bra, men inte ens i närheten av Premium Sound.
Riktigt bra stereo!
av dali
Jag hade HU803 i min "gamla" V70 och kan inte påstå att jag någonsin använde Dolby ProLogic-funktionen, annat än för att testa och demonstrera för folk som frågade. Onaturligt ljud, kändes väldigt syntetiskt.

Om det inte är bättre högtalare och/eller förstärkare i Premium så tror jag High Performance räcker långt, hade det i min "gamla" S40N och gillade ljudet.
Användarvisningsbild
av ErikHusberg
Jag betalade 4.500:- extra för mp3/WMA, aux, 8 högtalare och 4x40W, kan bara säga att vi tyckte det var dyrt men det visade sig vara värt varenda krona, det låter mycket bra.
av Kevlar
ErikHusberg skrev:Jag betalade 4.500:- extra för mp3/WMA, aux, 8 högtalare och 4x40W, kan bara säga att vi tyckte det var dyrt men det visade sig vara värt varenda krona, det låter mycket bra.
Jo, det är ju High Performance-stereon då. Det tycker jag är billigt :lol: Som Lägst blir det den stereon för min del, men nu funderar jag alltså på att lägga mer än dubbelt så mycket på en radio, Premium Sound-stereon, och undrar alltså Hur mycket bättre den är?
Användarvisningsbild
av metal
Jag har High Performance stereon i min bil, som jag för övrigt tycker låter riktigt bra. Men om jag byter till en ny S40/V50 i framtiden så kommer jag garanterat ta Premium sound, jag har aldrig lyssnat på det, men jag skulle tagit det ändå. :D
av Kevlar
hefu skrev:Jag tycker personligen att High Performence låter bra, men inte ens i närheten av Premium Sound.
Riktigt bra stereo!
Låter bra (Ni kanske förstår vad jag vill ha för svar? :D ) det... På vilket sätt är Premium överlägset? Bas, hög volym utan störningar, diskant, mm?
av McDonald
Kevlar skrev:
hefu skrev:Jag tycker personligen att High Performence låter bra, men inte ens i närheten av Premium Sound.
Riktigt bra stereo!
Låter bra (Ni kanske förstår vad jag vill ha för svar? :D ) det... På vilket sätt är Premium överlägset? Bas, hög volym utan störningar, diskant, mm?
Precis det du säger... kraftigare bas, renare diskant, och fylligare ljud vid framför allt högre ljudvolymer.
Har själv HP i min bil och tycker att basen är det sumpigaste så fort man drar på lite, den är för soft och hänger inte med liksom.
En sub hade nog hjälpt, men lite väl dyrt om man tar volvos orginal :(

M
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Jag har beställt Subben till Premium, dyrt ja men vill slippa strula med egna lösningar och eftermontage, får bilen i veckan eller nästa, kommer med en rapport då.
Användarvisningsbild
av s80
har detta i min v50-05

spelar väldigt bra, har dessutom 6-växlaren samt subben

kan jag rekommendera!
Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]

Värme Cirkulation

Prova att varva ur motorn lite mer än vanligt[…]

Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]

Bromsrör höger fram