NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zuzz
Min V50 har gått drygt10000 mil, för tre veckor sen fastnade bilbältet och gick inte att få ut. Fick tag i ett begagnat bälte på skroten och bytte det, nu har jag exakt samma problem igen. Det börjar med att det hackar och blir svårare och svårare att dra ut, sen fastnar det där inne och vägrar komma ut mer än en cm, ska jag behöva köpa nytt igen, har någon en teori om vad som händer där inne? Tacksam för idéer.
av Rådlös
Är du säker på att du inte har snott runt bältet? Då kan det nästan bli som knutar på det.
När man lossar bältet skall man ju inte bara släppa bältet. Det kan få allvarliga konsekvenser. Håll kvar i bältet och låt det dra in sig själv samtidigt som du styr det att bli platt utan kinkar och veck.
Användarvisningsbild
av Vojje
Rådlös skrev: När man lossar bältet skall man ju inte bara släppa bältet. Det kan få allvarliga konsekvenser.
speciellt för sidorutan ...
av Zuzz
Det är på förarsidan det har hänt båda gångerna....som sagt, det börjar med att hacka, blir svårare och svårare att få ut det sen fastnar det helt. 20 dagar exakt hade jag det nya bältet sen EXAKT samma problem som förra gången! Inga knutar, inte snurrat, fastnar där inne bara!

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]