NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berra460
Hejsan har en -08 v50 och har fukt i båda strålkastarna har torkat med värme men går någon dag är det tillbaks. Hur får man bort det? Har letat runt lite på att köpa nya strålkastare men verkar inte finnas är det bara volvo som säljer xenon ?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det brukar vara små osynliga sprickor i glaset. Jag har fått byta en av mina, köpte den beg
Användarvisningsbild
av grillchips
Vanligt fel dessvärre. Jag har ännu sluppit detta, peppar peppar. Vissa tar saken i egna händer och öppnar upp huset, dvs tar loss glaset etc och sedan tätar det på nytt. Ingen garanti för att det funkar men är man händig så är det värt ett försök iallafall, nya lyktor är allt annat än gratis.

Kolla annars bildelsbasen.se, Blocket etc, dyker upp både nya och begagnade där titt som tätt.
av dieselputte
Åk till Elgiganten , Media Markt , Siba mm och fråga om de har lite Sicagel påsar över som du kan få. Sicaagel är sådana påsar med fuktabsorberande små kulor som brukar ligga i kartonger med elektronikprodukter. Lägg dessa påsar inuti strålkastaren så borde fukten tas upp av påsarna. Har du ett större läckage så kanske detta bara funkar i några dagar så man får ladda om med nya påsar.

Här finns lite andra tips https://www.youtube.com/results?search_ ... lamps&sm=3
av hansdj
Båda mina strålkastare läckte in vatten (v50 - 08 xenon). Köpte bättre begagnade på blocket och tradera. Totalt 1800:- för två st.
av berra460
Man får pröva med såna påsar och se om det hjälper. Trodde det skulle finnas pirat någonstans att köpa för det är väl inget man kan få på goodwill på volvo .
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]