NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror denna bara funkar om din stereo har möjlighet att ha cd växlare ansluten. Denna modell "single fot" är om du inte vill ha eller inte har cd växlaren i bilen redan. Vill du ha cd växlaren kvar ihop med dension enheten ska du ha "dual fot". Det är vad jag kan utläsa ur texten och är nästan 100 procent säker på att den bara funkar om man har växlarfunktion på sin stereo redan. För denna enhet simulerar en växlare med olika ingångar på den simulerade cd växlaren som dension interfacet skapar. Dvs du har aux på cd 1, blåtand på cd 2 osv.
Kolla min tråd om aux ingång. Kopplade in igår o funkar skitbra.
"If you do not have a CD-Changer or you do not want to use it any more the ”Single FOT” version is just the right choice."
Det tolkar jag som att den fungerar utan växlare.. Vad har du för årsmodell för det verkar ju däremot som att den bara funkar på 04-06?
Misstänker att du fortfarande måste ha växlarstyrningen. Så funkar nämligen de andra dension boxarna. De emulerar en växlare och har olika funktioner på olika "skivor".
jo det var så jag tänkte oxå. Men är inte säker, för antar att Man måste ha En "mode" knapp på stereon, vilket jag inte har, bilen är En 2.4i momentum -05,
Men kanske få tar Och prova den där Aux varianten istället och skaffa en Usb kontakt till cigg-uttaget, men med Aux så kan man väl inte styra via ratten/stereon? :)

Tack för svar!
Det enda du styr med bilen via AUX är volymen. Inget annat, tyvärr.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]