- lör 15 mar 2014, 18:10
Upptäckte att jag har ett början till rosthål inne i hjulhuset bak på min S40N. När jag köpte bilen såg jag att det fanns en bubbla på utsidan av bilen just bakom ena bakdörren, tänkte att detta var någon tidigare krockskada som lagats dåligt. Bad säljaren (bilaffär) ta loss plasten i hjulhuset så att jag kunde se om det rostat där också. Dem återkom till mig och sa att dem inte kunnat kolla detta då plastskärmen verkade vara limmad, två skruvar hade dem dock lossat. Jag köpte dock bilen och nu någon månad senare när jag hade lös plastskärmen så upptäckte jag början till rosthål i storleken av en 10-krona. Kör man in fingret så blir de nog hål.
Frågan är då, tror ni detta går under rostskyddsgarantin på Volvo?! S40N ska ju ha 12 års rostskyddsgaranti... Måste vara ganska mycket rost för det är precis där plåten för hjulhuset samt bakskärmsplåten går ihop. Om ni tänker er ett "V" i genomskärning av hjulhuset så fattar ni kanske vad jag menar.
Frågan är då, tror ni detta går under rostskyddsgarantin på Volvo?! S40N ska ju ha 12 års rostskyddsgaranti... Måste vara ganska mycket rost för det är precis där plåten för hjulhuset samt bakskärmsplåten går ihop. Om ni tänker er ett "V" i genomskärning av hjulhuset så fattar ni kanske vad jag menar.