NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Någon som vet om och hur man får loss 12V-uttaget från mittkonsollen? Jag har inga problem med att lyfta loss hela pjäsen men 12V-uttaget sitter ju väldigt tajt till, dvs kabeln till den har inte speciellt mycket rörelsemån så jag vet inte hur och om jag kan lossa på kabeln och sedan enkelt trycka ur själva uttaget ur panelen.
Hänger ni med? :D

Det kanske är så enkelt, som jag sa, att bara lossa kabeln och pressa ur uttaget men jag vill inte chansa. :)
Användarvisningsbild
av Zanders
Jag har lossat kabeln och sen tagit upp hela konsolen. Men jag har ju aldrig lossat själva uttaget eller kollat hur det sitter. Lite pilligt att få dit kontakten igen men det går. Du får väl helt enkelt ta loss kabeln och studera det. Lär ju bara vara att trycka.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja det var min tanke, den bör väl bara sitta fasthakad undertill på något sätt. Jag bör kanske tejpa fast kabeln på sidan så den inte försvinner ner?

När jag ändå har dig på tråden, du råkar inte veta hur man tar loss själva höljet som är under mugghållarna? Dvs den klädda kartongdelen eller vad det är, jag behöver komma åt under där.
Användarvisningsbild
av Zanders
Ja jag tycker också det. Nja det behöver du nog inte. Den kommer inte så långt. Är inte helt säker men jag tror att hela mittkonsolen från facket i mitten fram till radiopaneln är gjuten. Den enda luckan som jag har sett är en liten i botten på det bakre facket. Jag har ju bara lossat hela konsolen och skjutit den bakåt. Tror det är så man får göra. Jag gjorde iaf så när jag drog kablarna bak till facket att jag flyttade hela konsolen för att på så sätt kunna peta under kablarna hela vägen bak. Men det beror ju lite på vad du ska ner och göra?
Användarvisningsbild
av grillchips
Ok, skönt, då försvinner inte kabeln in i det oändliga. :D
Jag ska dra lite kablar till, låt säga, armstödet. Vill dra dom under allt så att det blir helt dolt. Men då får jag montera bort hela konsollen alltså?
Användarvisningsbild
av Zanders
Aa men det är ju samma som jag då. Asså du får släppa alla skruvar (ca6-8?) sen kan du skjuta hela konsolen bakåt och då är det inga problem att dra kablar under "mugghållarna".
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag snubblade precis över denna, klarar jag mig med den?
http://ww2.justanswer.com/uploads/InThe ... onsole.pdf

Vid steg 14, går det att fortsätta att dra bak hela delen? Förutsatt att 12V-kontakten är bortkopplad förstås.
Användarvisningsbild
av grillchips
Det ska jag göra, tack! Återkommer om jag inte fattar. ;)
Användarvisningsbild
av Zanders
Ja det ska du kunna göra. Det som tar emot är handbromsen så man får leka lite med den i olika positioner. Bara så du inte missförstår nu det är inte så att du kan skjuta den en halvmeter utan kanske 1-2dm. Men har jag lyckats dra kablar där under så gör du det utan problem.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]