NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FatBastard
Tja jag har sett flera c30 på garaget.org som har Mirzam 19x8 ET 43 som jag var sugen på http://www.wheelzone.se/falgar-2/bultci ... ilver.html

Men så hittade jag ett par andra som är 19x8.5 ET 40 kommer dom att passa? http://www.wheelzone.se/falgar-2/19-mon ... olish.html

Bilen är sänkt 35mm,men jag har sett en c30 med mirzamfälgarna och med exakt samma sänkningssats.

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av Sierra94
Jag har visserligen en v50 men är de inte ganska lika?

Jag har 19x8.5 fälgar med et40 på och 225-35/19 däck på. Tar inte i hur jag än beter mig. Satte även dit en 5mm spacer bak så et måttet kom ner på 35 och fortfarande ok.

Innan det hade jag 18 tums midir med et52 fast med bolt on spacers bak som var 15 mm tjocka. Då hamnade et måttet på 37.
av FatBastard
Det jag menade med att det var på håret var att framfäigarna sitter exakt jäms med skärmkanten och det är väll olagligt om fälgen sticker ut väll?
Mina går inte imot någonstans heller.
Funderar också på 5mm spacers bak, måste jag göra om hjulinställningen då?

MMvh Henrik
Användarvisningsbild
av grillchips
Rent krasst är det väl "olagligt" med 19" också för en bil som inte är specad med det? Eller blandar jag helt ihop det med helbilsgodkännandet?
Användarvisningsbild
av ThomasT
FatBastard skrev:Det jag menade med att det var på håret var att framfäigarna sitter exakt jäms med skärmkanten och det är väll olagligt om fälgen sticker ut väll?
Mina går inte imot någonstans heller.
Funderar också på 5mm spacers bak, måste jag göra om hjulinställningen då?

MMvh Henrik
Kan du ta bild på hur det ser ut fram, gärna nästan längs med karossen så man ser ordentligt hur den ligger i förhållande till hjulhuset.

Nej, du behöver ingen ny hjulinställning för att du monterar spacer.

.
Användarvisningsbild
av Zanders
grillchips skrev:Rent krasst är det väl "olagligt" med 19" också för en bil som inte är specad med det? Eller blandar jag helt ihop det med helbilsgodkännandet?
Det stämmer. Du ska ha samma dimension och profil som bilen är typad med enligt lag. Dock som jag har fattat det så kollar både polis och besiktning bara så att det inte tar i någonstans.
av FatBastard
Hoppas bilderna syns.
Bilagor
047.JPG
047.JPG (1.93 MiB) Visad 283 gånger
050.JPG
050.JPG (1.9 MiB) Visad 289 gånger
049.JPG
049.JPG (1.88 MiB) Visad 282 gånger
048.JPG
048.JPG (1.83 MiB) Visad 286 gånger
Användarvisningsbild