- tor 23 jan 2014, 09:08
Har ett väldigt irriterande problem gällande dieselvärmaren, den blir svårstartad när den varit på.
Sätter tiduret på 06:00 kommer ut 5min innan och startar så går bilen igång men dör direkt. efter 2 likadana uppstarter håller bilen sig igång.
En lösning är att hålla kvar nyckeln på starten tills man känner att nu håller den sig igång, kanske 3sek.
Tar jag sedan bilen när det är -7 utan att värmaren varit igång hoppar den igång direkt och går som en klocka. :???:
Bilen har varit inne på auktoriserad Volvo verkstad och kört ut felkoder men där har inga lagrats.
Har även uppdaterat mjukvaran i bilen och i värmaren utan resultat.
Verkstaden hade inte en aning om var dom skulle börja leta så dom kunde inte lämna kostnadsförslags.
Jag har nyligen fått följande bytt på verkstad:
Dieselpump pga haveri,bränslefilter, glödstift, startmotor, batteri
Inga luftbubblor i bränsleslangarna.
Är det någon som har haft liknande problem?
Bilen är en Volvo V50 2,0D -05
Sätter tiduret på 06:00 kommer ut 5min innan och startar så går bilen igång men dör direkt. efter 2 likadana uppstarter håller bilen sig igång.
En lösning är att hålla kvar nyckeln på starten tills man känner att nu håller den sig igång, kanske 3sek.
Tar jag sedan bilen när det är -7 utan att värmaren varit igång hoppar den igång direkt och går som en klocka. :???:
Bilen har varit inne på auktoriserad Volvo verkstad och kört ut felkoder men där har inga lagrats.
Har även uppdaterat mjukvaran i bilen och i värmaren utan resultat.
Verkstaden hade inte en aning om var dom skulle börja leta så dom kunde inte lämna kostnadsförslags.
Jag har nyligen fått följande bytt på verkstad:
Dieselpump pga haveri,bränslefilter, glödstift, startmotor, batteri
Inga luftbubblor i bränsleslangarna.
Är det någon som har haft liknande problem?
Bilen är en Volvo V50 2,0D -05
Senast redigerad av 1 ZtingRay, redigerad totalt 0 gånger.