NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanneH
Hej

Anar att det är dags för ett nytt partikelfilter, bilen verkar regenerera ofta avgaserna stinker och den drar rätt mycket.

Är det skruvat.se som har de billigaste filtarna?

Läst en del om att man har tvättat filtret, fungerar det? Och hur har man gått tillväga?

Läste också nånstans om att man har rensat ur skiten och programmerat bort regeneringen, går det att besikta bilen så?
Jag har slagit ett rör genom mitt och kodat om , inga felkoder finns , den regenererar aldrig , behöver aldrig nån eolys och går genom bilprovningen både ODB II och opacitet (K-värde) men om du ska ge denna vägen se till att den som gör det verkligen vet vad dom gör för jag har sett skräckexempel på urusla försök till bortkodning som bara skapar mer bekymmer än dom gör nytta. Jag har även länkat till en gör det själv guide jag dragit ihop på engelska , leta i forumet så hittar du säkert den
Den mekaniska biten är väl inga problem då, men hur hittar man nån som sysslar med omprogramering i stockholmsområdet? Värt att se vad man får ge jämfört med ett nytt filter. =)
Hjälpte kompisen med hans bil v70 06 diesel.
Han rengjorde filtret först men hjälpte inte. Sen borrade vi fyra hål igenom filter . Tror det va 10mm.
Sen va man tvungen att gå in i vida och nolla partikelfilter räknaren och någon mer sak. Sen va bilen som ny.
"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på d[…]

Kabelhärvan är från reservdelsbile[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]