NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Det stämmer, mlt, att det är själva tiduret som kostar 3500 kr och att dieselvärmaren ingår i dieselbilar.

Grattis till bilen! :-)-) Du vet att vi kräver bilder sen va? :wink:
av jumu01
Där ser man, jag som trodde att här fanns det mölighet att tjäna 3500 kr! :cry:
Någon som valt Volvo on call?
Fortfarande är det ingen som tagit möjligheterna att konvertera om helljusen till Xenonljus (kostnad 3000 kr)och hur har ni upplevt resultatet?
Användarvisningsbild
av Bosa
Är konvertering av helljus till xenon en uppgradering från Volvo eller är det åf som erbjuder det? :)

Är det konvertering med hjälp av nåt kinakit som åf erbjuder skulle jag nog tänka mig för både en och två gånger efter att ha svurit över mina konverterade extraljus som har både tändproblem och inte optimal ljusbild. Är det däremot bra prylar, t ex Philips eller Osram, så bör ju eventuella tändproblem minimeras iaf. Ljusbilden kanske inte blir optimal iom att de inte är gjorda för xenon men det kanske nån annan har bättre koll på. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Personligen hade jag hoppat det. Lokala ÅF:en säljer kit från dem och ena meken konverterade sina NBB extraljus, slutade med att han köpte NBB med xenon original pga tändproblem trots byte av drivdon via garanti.

Helljuset på bilen är för viktigt för att riskera problem med tycker jag samt att man vill att de ska tända snabbt ifall man vill blinka till och varna för något t ex. Iofs har man ju varningsblinkersen till det men du förstår säkert mina tankegångar. :)
av jumu01
Det skulle vara fjärrljusen på strålkastarna som jag hade tänkt konvertera till Xenon, men då du tar upp detta problem så får det bli 3 st x-ljus istället.
Användarvisningsbild
av Bosa
Jag kommer att antingen plocka bort xenonkonverteringen på mina NBB Alpha 225 och köra halogen eller så köper jag likadana extraljus fast xenonvarianten. Efter två vintrar har iaf jag ledsnat på tändproblem och skum ljusbild. :)

Men samtidigt är en del supernöjda med sina konverteringar men flera bekanta som har konverterat har varit nöjda med ljuset och inte brytt sig så mycket om att behöva blända av och på flera gånger ibland för att alla ska tända. Medans endel säger sig inte ha några problem alls med varken ljusbild eller tändproblem.
av whoppi
Har nu hämtat ut min V50 D2 Classic momentum MY 2012 och kört ca 10mil, tycker allt funkar bra, tystare än min gamla V50 och chassit känns mycket "snabbare" vid kurvtagning.
Motorn tycker jag räcker till, hade ju gamla 1.6D och måste säga att denna D2 känns ett par snäpp vassare. Något som ett mellanting mellan gamla 1.6D och 2.0D.
Förbrukningen känns bra, inte som de törstiga MY 2010 D2:or som jag tidigare provkört hos handlarna (konstigt att volvohandlarna inte fixar till sina provkörningsbilar)
Under en liten landsvägskörning runt omkring stannade nålen på 0,46l/mil.
av jumu01
Grattis whoopi BILDER tack!

Bosa vet inte om vi pratar om två olika saker, det jag menar är orginalstrålkastarens halogenljus som sitter ytterst i strålkastarhust då bilen kommer att biXenon så det är dessa jag också vill konvertera om till Xenon har man haft bekymmer även med dessa?
Det är inte påmonterade x-ljus jag menar att konvertera om till xenon.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 47
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]