NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tuppen1
Mycket fint finns det men smakar det så kostar det. Jag tycker Classic blev dyr, glad att det blev en 2011 för min del, bra pris och ekonomisk D2:a.

Vad sega de är att få igång bygg din V50 classic på Volvocars, trist. Speciellt då de börjat köra reklam på tv för den, tänk på dem som går in på hemsidan och vill bygga efter att ha sett reklamen.....

Tyckte om reklamen för den på TV3 igår, snyggt med dubbla piper bak men silverrails verkar onödigt.
av Tuppen1
Bosa skrev:Har fått ett par offerter nu men är inte så imponerad med tanke på att V70II T4 R-Design, D3 Business (Business Active strax över 300k) samt FT R-Design finns för strax under 300k. Lagerbilar förvisso men ändå.

Har fått offert på följande:

Volvo V50 D3 Classic Momentum MY12
· Metalliclack
· Tidur för tillsatsvärmare
· El-motorvärmare med kupékontakt
· Eluttag 12v bak
· Lågt sportchassi
· Stereo: High Performance
· Formgjuten bagagerumsmatta
· Mattsats skålade gummimattor
· Fast drag utan nivåreglering

Ena offerten hamnade på 275000:- och den andra på 266000:-, samma specar på bägge förutom att den för 266 även inkluderar adapter från 13 till 7-polig släpvagnskontakt.
Ska få en tredje offert imorgon så får se var den hamnar.

Lutar för tillfället åt en beggad V50 D5 alternativt en V70II om det nu blir byte. :)
Hej, vad innebär adapter 13 till 7-polig, den kan väl inte representera hela skillnaden 266 till 275 tusen = 9 000:-
av whoppi
Hoppsan, fick ett ryck och beställde en V50 D2 Classic Momentum MY12.... Blir en vanlig svart, med classic momentum utr och silverfärgade backspegelkåpor, drag och tidur. Valde 5DFT som läderklädsel (mörkgrå/vit) http://www.garaget.org/?car=209512&image=2000953för er som inte sett den förut....

V50 D2 Classic Momentum
Aluminiumfälg Spider 17", Fälgval större än basbil, medför ökad bränsleförbr., Parkeringshjälp
bak, Regnsensor för vindrutan, LED Varselljus, Vattenavvisande glas, på sidorutor fram,
Blåtands handsfree, Xenonljus - Dual Xenon, Belysta make-up speglar, Bakre kromlist,
Färganp.trösklar/stötfång, Insynsskydd i lastutrymme, Innerbacksp aut avbländn,
Klimatanläggning ECC, Konstantfarthållare, Luftkvalitetssystem IAQS, Låsbara hjulmuttrar,
Läderkl. handbromshandtag, Läderratt m aluminium, Läderkl växelknopp m alu, Mörkgrå
textilmattor, Panelinlägg, Aluminium, R-design sport pedaler, Silver rails, Rattknappar för
radio, ABS-bromsar, Armstöd fram, Spoilerläpp framtill, Sänkt chassi 10mm,
Växelväljarindikator, Batteri 700 A, Bältesförstr. 4 ytterpl., DSTC- Antisladdsystem, Elektronisk
startspärr, Fjärrstyrt C-lås BLL, Färganpassade midjelister, Elman/eluppv backspeglar,
Elhissar fram och bak, Framstolar m WHIPS-system, Färddator, Första förbandskudde, EBAbromskraft.
förstärk., Justerbar ratt, Justerbar passagerarstol, Isofixfästen ytterpl. bak, Klocka i
stereodislplay, Krockgardin IC, Krockkudde förarsida, Krockkudde passagerarsida,
Nyckelavst. kr-kudde pass, Kupéfilter, Larm - Volvo Guard, Ledbelysning, Fack i mittkonsol
fram, Skyddsnät i nylon, Snabbfäll.fram pass.stol, Ljudanl: Performance, 60/40 Delbart
baksäte, Recirk. i värme/vent.sys, Sidokrockkuddar fram, Tillsatsvärmare - diesel,
Trygghetsbelysning, Yttertemperaturmätare, Tröskelskoningslister, Miljöklass EURO5
Volvo V50 D2 Classic Momentum
Motor Diesel 4-cyl. 115hk/84kW D4162T
Växellåda Manuell 6-växlad B6
Kaross Täckt
Färg Svart 019
Inredning Läder Calcite/M-grå 5DFT
Användarvisningsbild
av SvenB
Grattis till bilen. Två saker i din spec. tilldrar sig mitt intresse. Först talar man om LED-varselljus, inte DRL. Sedan, är det "bara" Performance ljudanläggning i Momentum nu?
av Lövet
Tuppen1 skrev:
Bosa skrev: Ena offerten hamnade på 275000:- och den andra på 266000:-, samma specar på bägge förutom att den för 266 även inkluderar adapter från 13 till 7-polig släpvagnskontakt.
Ska få en tredje offert imorgon så får se var den hamnar.

Lutar för tillfället åt en beggad V50 D5 alternativt en V70II om det nu blir byte. :)
Hej, vad innebär adapter 13 till 7-polig, den kan väl inte representera hela skillnaden 266 till 275 tusen = 9 000:-
Det hoppas jag innerligt inte eftersom en sådan adapter kostar 150kr på Biltema

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... r/Adapter/
Användarvisningsbild
av Bosa
Tuppen1 skrev:Hej, vad innebär adapter 13 till 7-polig, den kan väl inte representera hela skillnaden 266 till 275 tusen = 9 000:-
Adaptern är helt enkelt bara en adapter så att 7-poliga kontakterna kan användas, har t ex 7-polig kontakt på min släpvagn. Och det är givetvis inte den som ger skillnaden i pris. :D
Den ena handlaren gav bättre rabatt helt enkelt. :)
av whoppi
KKR skrev:Grattis till bilen. Två saker i din spec. tilldrar sig mitt intresse. Först talar man om LED-varselljus, inte DRL. Sedan, är det "bara" Performance ljudanläggning i Momentum nu?
Tackar! -Jo det är bara vanlig performance, men även denna har 6st högtalare i dag.
vet inte när detta kom till???

Nåt jag saknar är takspoiler, men jag tror denna gick loss på 4-5 tusen, och det är frågan om det är värt det.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]