NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan man verkligen inte få några procents rabatt när man köper classic-modellerna, eller hur många tror ni att man får? :wink:
av Harnos
Åkt till 2st olika återförsäljare i regionen (Skåne) och båda hävdar att classic momentum modellen är så hårt pressad redan att det knappt går att göra något alls på priset, har fått ner priset 2.6% och räntan till 4.95% och det verkar vara den bästa dealen jag kan få i min region...slår nog till imorgon.
whoppi skrev:Jag hämtar ut min 19 Juli, bilder kommer...
Det ska bli kul att se hur den ser ut! :-)-) :)
Användarvisningsbild
av Bosa
jumu01 skrev:Nu är det ju ingen V 50 jag är ute efter utan siktet är en S40, satt med försäljaren och byggde ihop en D3 med Classic momenteum med laminerade sidorutor, skinnklädsel Cacao (inte helt säker på detta än kanske grå men jag vill se cacao live först!) High Preformens ljudanl, fast drag och med tanke på comforten så vill jag inte ha 17" fälgar utan är helt nöjd med 16", dieselvärmaren, stänkskydd och titanium grå (kännns lite bittert att flameco rött har utgått pga Japan, summa ~260 000 kr.
Just Classic Momentum innehåller endel godsaker men däremot så kan jag faktiskt vara utan 17" och även läderklädsel, men mest 17". Gör det något på priset om man väljer t ex 16" istället för 17"?
Byggde ihop en Classic och la till allt utom 17" och läder och hamnade då cirka 5000:- högre än motsvarande Classic Momentum. Så det är ju Momentum som egentligen är enda valet om man som mig vill ha xenon, led och regnsensor.

Klädselmässigt tycker jag Calcite mörkgrå ser riktigt bra ut på bild iaf, är alltså den med mörkgråa sidor på både rygg och sittdelen jag menar.
jumu01 skrev: Polestar kommer nog inte att släppas till D3 för den kommer då att konkurrera med D4 och då kommer dom att sälja väldigt få exemplar av D4.
Vad jag hörde av en bekant som jobbar på Volvo så ska det komma Polestar till D3 också men inte än på ett tag. Fortfarande rykten iofs men verkar vettigt iom att det är sista årsmodellen att släppa Polestar när den inte säljs längre. :)
av Kluster
Bosa skrev:Just Classic Momentum innehåller endel godsaker men däremot så kan jag faktiskt vara utan 17" och även läderklädsel, men mest 17". Gör det något på priset om man väljer t ex 16" istället för 17"?
Byggde ihop en Classic och la till allt utom 17" och läder och hamnade då cirka 5000:- högre än motsvarande Classic Momentum. Så det är ju Momentum som egentligen är enda valet om man som mig vill ha xenon, led och regnsensor.
Väljer du Classic Momentum är både Cordelia 16" och Spider 17" standard, så du får helt enkelt välja :wink:
Användarvisningsbild
av Bosa
Då lär man ju vara för snål för att välja 16" eftersom de lär kosta mindre. :D

Är inte helt överens med Spider, hade hela fälgen varit silverfärgad hade den sett bättre ut. Har lite svårt för det där mörkgråa.
av jumu01
Bosa skrev:Då lär man ju vara för snål för att välja 16" eftersom de lär kosta mindre. :D

Är inte helt överens med Spider, hade hela fälgen varit silverfärgad hade den sett bättre ut. Har lite svårt för det där mörkgråa.
Vi inte påstå att det är att snåla om man väljer bättre comfort vilket 16" ger men inte 17".

Ni som beställt, när man väljer Classic momentum till D3 så skall tillsatsvärmare dieseldriven ingå, men när man sedan går vidare och kommer till Exeriör - klimat så finns tillvalet dieselvärmare för 3500 kr,
någon som vet hur det egentligen förhåller sig?
Ens stunden ingår den och nästa stund skall dom ha 3500 kr för den, känns lite förvirrat!
av mlt
jumu01 skrev:Ni som beställt, när man väljer Classic momentum till D3 så skall tillsatsvärmare dieseldriven ingå, men när man sedan går vidare och kommer till Exeriör - klimat så finns tillvalet dieselvärmare för 3500 kr,
någon som vet hur det egentligen förhåller sig?
Ens stunden ingår den och nästa stund skall dom ha 3500 kr för den, känns lite förvirrat!
Vad jag förstår så ingår värmaren på alla dieselvarianter. Det de vill ha 3500 för är tidur till värmaren (tror det står om man trycker Mer info på värmaren på byggsidan).

Hämtade "min" MY12 i tisdags. D2 Classic Momentum + HP + tidur.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 47
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]