NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
opA skrev:
Fellow skrev:Front, bak, 1 dörr pga repa och buckla, backspegelkåpor, baklucka, dörrlister, alla kåpor i motorrummet och fälgar fick jag lackerat:) Ska lackera dörrfalsar och resterande dörrar i vinter samt lägga extra klarlack runt om:)
Bild
Ska "börja" hämtningen av allt imorgon;) Kolla min tråd i garagetdelen så ser du sneak bild:)
Användarvisningsbild
av opA
Fellow skrev:Ska "börja" hämtningen av allt imorgon;) Kolla min tråd i garagetdelen så ser du sneak bild:)
Läckert !
Hade även jag velat göra lite omlackering här och var.. men efter att ha fått en skottkärra vält över fronten så ska jag få fronten helt omlackerad om någon / några veckor.. då ryker några repor iallafall. ;-//
Användarvisningsbild
av Fellow
Hedda skrev:Nån som vet någon som är sugen på att lacka listerna på dörrarna isf har jag en uppsättning lister liggandes... :wink:
Vart bor du?

Jag använde Stokvis Supertejp. Röd och finns på bland annat Jula och swedol för 39 kr. Gick åt 3 stycken!
Kanontejp! Sitter som berget! Använd gärna någon stark tejp också att spänna listerna med mot dörren när ni monterar:)
Användarvisningsbild
av Hedda
joo det är ju original men man kan ju lacka dem och ersätta sina egna är ju inte världens lättaste att ta bort orginalen så de blir raka och fina då kan man ju köpa dessa och inte behöva vara så rädd om dem som sitter på var min tanke....??
Användarvisningsbild
av opA
Hedda skrev:joo det är ju original men man kan ju lacka dem och ersätta sina egna är ju inte världens lättaste att ta bort orginalen så de blir raka och fina då kan man ju köpa dessa och inte behöva vara så rädd om dem som sitter på var min tanke....??
Varför skulle dom inte vara raka när man tar bort dom ?

Har inte hört några problem om detta.. Fellow, Chris.. hade ni några problem med krokiga lister när ni tog bort era ?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

944 Ltt -97 Nu senaste veckorna har kylfläkte[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]