NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Hoppar in lite här med!
Märkte att det har spruckit i förarstolen på min nyköpta V50. Det är den typiska T-ec-klädseln i en 2008 Momentum-modell.
Inte mycket att gapa på säljaren över då den köptes privat och jag antingen varit blind eller så uppstod det strax efter köpet.

Anyway, någon som har koll på byten av klädsel här i Stockholm?
Samtidigt, känns det värt de pengarna då det ändå nästan generellt verkar spricka efter ett tag? Jag menar, 4 år gammal bil och redan sprucken klädsel...
Användarvisningsbild
av mobe
grillchips skrev:Hoppar in lite här med!
Märkte att det har spruckit i förarstolen på min nyköpta V50. Det är den typiska T-ec-klädseln i en 2008 Momentum-modell.
Inte mycket att gapa på säljaren över då den köptes privat och jag antingen varit blind eller så uppstod det strax efter köpet.

Samtidigt, känns det värt de pengarna då det ändå nästan generellt verkar spricka efter ett tag? Jag menar, 4 år gammal bil och redan sprucken klädsel...
Jag skulle in och gapa på Volvo ändå och begära att dem står för majoriteten av priset det går på att byta
Användarvisningsbild
av grillchips
mobe skrev:

Jag skulle in och gapa på Volvo ändå och begära att dem står för majoriteten av priset det går på att byta
Lite motiveringar alt. argument till min fördel? (Förutom att det är en -08)
De lär ju vara väl medvetna om problemet men frågan är om de ens vill ta i det med tång.
Användarvisningsbild
av mobe
grillchips skrev:
mobe skrev:

Lite motiveringar alt. argument till min fördel? (Förutom att det är en -08)
De lär ju vara väl medvetna om problemet men frågan är om de ens vill ta i det med tång.
Var någon i tråden som fick sitt utbytt fast garantin gått ut så volvo stod för 80% av kostnaden. Sen är det ju bara att ställa dem mot väggen och att det är många fler som har samma problem samt fråga vad det är för skit dem använder i sina bilar som går sönder redan efter 4 år. Saker brukar oftast gå lättare när man hävdar sig lite.
av jumu01
Jag gick in till Volvo och påtalade om vilken kvalitets brister T-Tec klädseln hade och att detta var vida känt, hänvisade även till jagrullar forumet, med bakgrund av detta så ansåg jag att detta skulle inte betalas av mig pga av den misserabla dåliga kvalite T-Tec klädseln hade och efter en par dagar återkom dom med beskedet att dom skulle stå för kostnaden, dock vet jag inte om det hade betydelse att jag varit första ägare på bilen.

Som jag tagit upp tidigare så undvik Volvo's T-Tec klädsel välj hellre rent tygklädsel eller skinnklädsel.
Jag kommer aldrig att tillåta den skitkvalite som T-Tec borgar för i mina kommande bilar.
av HakanS
jag köpte en begagnad stol på Bildelsbasen. 2500:- för en elstol 650 mil.... Lätt att montera med monteringsanvisningarna som man enkelt laddar ner på nätet.
av Dalhus
HakanS skrev:jag köpte en begagnad stol på Bildelsbasen. 2500:- för en elstol 650 mil.... Lätt att montera med monteringsanvisningarna som man enkelt laddar ner på nätet.
Har du köbt elstol til din bil ?
Hvilken årsmodel har du, jeg tänka också på köbe det til min v50 -10
Jeg trodde ínte det var möjligt at eftermontera.
Hvor har du hitta monteringsanvisningarna på nettet.
av lakerol
Hej! Köpte en v50 momentum-08 6500mil i maj 2011, och såg sprickan i t-tecen på förarstolen när jag kom hem.
Hörde med volvo och stod på mig att det var ett känt fel som följt med volvo sen de började med klädslen.
Han kunde erbjuda 2200kr efter rabatt för att fixa det. Jag tyckte inte det skulle kosta nåt fast jag är 3:ägaren.

Vet att i USA har det bytts ut gratis och i norge har de stått för 80% av kostnaden.
Inget som blivit bättre i denna fråga i sverige antar jag...

Men min fråga är: Kan jag köpa och koppla in en el-stol med minne, fast jag bara haft manuell innan.
Räcker det att typbeteckningen för inredningen:5C77 i mitt fall stämmer överens med stolen jag vill köpa på bildelsbasen?
Blir förvirrad när det står 5c77 men på vissa MGRÅ, vissa OFFBLACK, vissa Dalarö t-tec. Svårt att se på bilderna om de stämmer...

Mvh Jim
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]