NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Grattis till bilarna!
:shock: Otrolig ojämn förbrukning på D2:orna, känns lite som hazzardspel!
Jag undrar om inte Volvo gjort något fel med dessa motorer, 2 dl skillnad är alldeles för mycket.
0.65 har jag på min D3 och då är det största delen stadstrafik 70/30.
jumu01 skrev:Grattis till bilarna!
:shock: Otrolig ojämn förbrukning på D2:orna, känns lite som hazzardspel!
Jag undrar om inte Volvo gjort något fel med dessa motorer, 2 dl skillnad är alldeles för mycket.
0.65 har jag på min D3 och då är det största delen stadstrafik 70/30.
På din D3? Ja, då blev jag än mer irriterad. Kanske kör jag fel, vad vet jag. På landsväg i 90 km/h på 1800 varv kommer "nuvarande förbrukning" aldrig under 0,45.
Användarvisningsbild
av Snickaren87
Arbetaren skrev:
Snickaren87 skrev:
Arbetaren skrev:Tjenare...japp nu är den hämtad! Hämtade den i mellandagarna...du då? :D
Så trevligt! :) jo jag ska hämta min nu på måndag. :d längtar! Var det en D2:à du beställde? Nöjd med bilen? Några konstigheter?
Ok! Jag beställde en D2...är mkt nöjd hittils...har iof bara rullat 50 mil än men den går mkt bra. Förbrukning visar 0.47 enl bilens dator...mest korta körningar och en del användande av bränslevärmaren. Inga konstigheter so far :D Lycka till på måndag då!
Okej! Det låter kanon! :) Ja man tackar! Ska bli spännande imorgon! :)
Lightivity skrev:0,47? Crap, jag har 0,65 blandad körning efter 36 mil.

En D2 Classic Momentum. Grymt nöjd annars men förbrukningen gör mig nervös.
Det är iaf vad färddatorn visar 0.47 (blandad körning)..således ingen crap ?:-/ ...sen vet jag ju inte än hur väl det stämmer med faktisk förbrukning. I 90 km/h 1800 varv ligger
förbrukning under 0.40.
Arbetaren skrev:

Det är iaf vad färddatorn visar 0.47 (blandad körning)..således ingen crap ?:-/ ...sen vet jag ju inte än hur väl det stämmer med faktisk förbrukning. I 90 km/h 1800 varv ligger
förbrukning under 0.40.
Hehe, jag menade crap som i "fan, det var lågt". Alltså bra.
Lightivity skrev:
Arbetaren skrev:

förbrukning under 0.40.
Hehe, jag menade crap som i "fan, det var lågt". Alltså bra.
Ok! :D Då förstår jag. Hoppas förbrukningen går nedåt på din bil i framtiden oxå då!
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]