NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanss
jumu01 skrev:
hanss skrev: Vad betala du för konverteringen?
Det landade på 2850 kr med matrial och arbete.
Okej, jag har funderat länge på om man skall konvertera.. Nöjd med halvljuset men känner att det saknas lite i helljuset.. Ska testa med andra halogen lampor först annars kanske det blir en konvertering
av jocket
Hej, jag fick min v50 classic d2 den 30nov, beställde 28okt. Snabbare än vad de trodde på volvo, så hoppas ni som beställt också får era lite snabbare ;) för det är en mkt trevlig bil!
av john.h
Jag var ruskigt sugen på att ta det på min Classic Drive ,men prislappen på ca ~8tkr avskräckte ordentligt. Eller fick du någon bra deal på dom?
Dogfight skrev:Sensorer???
Har du dem i "grillen"?
Har du parkeringshjälp fram också?
Själv skulle jag koppla ur dessa till förmån för x-ljusen, förvisso handlar det om vad man prioriterar.
Ja parkeringssensorer fram o bak. e lite lat o parkerar varje dag mot en betongvägg så när man kommer hem mittinatten varje kväll så e man lite trött o e lätt o göra misstag då. Bor i Göteborg och kör inte så mycket utanför stan så räcker om man får satt i xeon i helljusen troligen.
Dogfight[/quote]
jocket skrev:Hej, jag fick min v50 classic d2 den 30nov, beställde 28okt. Snabbare än vad de trodde på volvo, så hoppas ni som beställt också får era lite snabbare ;) för det är en mkt trevlig bil!
Gratulerar!
Jag väntar otåligt..men det närmar sig! Är du nöjd med bilen hittils då?
Användarvisningsbild
av Snickaren87
jocket skrev:Hej, jag fick min v50 classic d2 den 30nov, beställde 28okt. Snabbare än vad de trodde på volvo, så hoppas ni som beställt också får era lite snabbare ;) för det är en mkt trevlig bil!
Det var som tusan! Snabbt som f*n de! Jag beställde den 9nov och beräknas komma v.52! Jag längtar! Är du nöjd med bilen? Har du upplevt att bilen drar mycket disel eller spikande ljud i motorn när du gasar lite extra?
av jocket
Kört hela 5mil nu och är mkt nöjd, speciellt nöjd är jag med xenonen som följer ratten (teknikpaketet) och lädret i cacao med träpanelerna, trådlösa anslutningen av telefon med streamning av spotify och handsfreen, mkt skönt. Ska köra hem från jobbet ikväll då blir de 4mil till, då hittar jag säkert en massa mer trevligt. Hm ska hålla koll på förbrukningen, men färddatorn säger halv litern tror jag, återkommer med det.
jumu01 skrev:
kiercheis skrev:Ny bil IDAG! :o
Grattis, vilken modell? :-)-)
En V50 D3. Allt verkar ok förutom att ratten var sne :shock:
Det har de fixat till hos handlaren. Men man undrar ju om det nåt annat som sitter snett .....
av Kluster
kiercheis skrev:
jumu01 skrev:
kiercheis skrev:Ny bil IDAG! :o
Grattis, vilken modell? :-)-)
En V50 D3. Allt verkar ok förutom att ratten var sne :shock:
Det har de fixat till hos handlaren. Men man undrar ju om det nåt annat som sitter snett .....
Grattis kiercheis! :-)-)

Hmm, finns f-n inget värre när nybilskänslan och glädjen man har ruggas i kanterna när det är fel från dag 1....tro mig, been there, done that.
Användarvisningsbild
av Snickaren87
jocket skrev:Kört hela 5mil nu och är mkt nöjd, speciellt nöjd är jag med xenonen som följer ratten (teknikpaketet) och lädret i cacao med träpanelerna, trådlösa anslutningen av telefon med streamning av spotify och handsfreen, mkt skönt. Ska köra hem från jobbet ikväll då blir de 4mil till, då hittar jag säkert en massa mer trevligt. Hm ska hålla koll på förbrukningen, men färddatorn säger halv litern tror jag, återkommer med det.
Hej jocket

Grattis och kul att du är nöjd med kärran! :) Ju har inte upplevt något konstigt ljud när du gasar på lite extra? //Snickaren
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder