NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rasken
Leveransstatus 8 idag! Beräknad leverans är v.46 fortfarande. Men är det leverans till återförsäljaren eller leveransen till mig som dom räknat ut?
av Kluster
Det är när bilen är på väg till din ÅF. Sen kan det ta ca 1 vecka, beroende på tillbehör som ska monteras t ex takvinge, stänkskydd m.m, innan du får den levererad och klar.

Din säljare kommer dock höra av sig när det börjar bli dags!
av jumu01
Rasken skrev:Var hos ÅF idag och beställde lackkonservering till bilen. Skönt att få det gjort innan man kör ut den på vägarna :)
Klokt val Rasken med lackkonservering! :wink:
Min kommer att ta vägarna förbi Ditec innan jag har den helt i min besittning!
Oj vad glad jag blir, leveransstatus 7 och beräknad leverans v.47 !
Sedan blir det en väntan hos ÅF med dragkrok, Xenonkonvertering av helljusen,extra 12-voltsutag fram, stänkskydd o lackkonservering!
av jumu01
Hisingspansar skrev:Om man har beställt en bil med stänkskydd och de eftermonteras vid ÅF, vet ni om man kan få stänkskydden lackerade i bilens kulör?

(Förlåt för off topic!)
Nej du får dom som är obehandlade mao svarta.
Har du detta önskemål får du vända dig till ett måleri därefter be ÅF montera dessa.
Men nu är jag lite osäker på om det kan finnas ÅF söder ut som har denna möjlighet.
av DrChris
Rasken skrev:Var hos ÅF idag och beställde lackkonservering till bilen. Skönt att få det gjort innan man kör ut den på vägarna :)

Jeg ville IKKE valgt Ditec. Litt om dette kan dere lese her. Hvis man ikke vil gjøre noe selv, kan man få en "lokal" detailer til å gjøre jobben for deg. I lengden får du en MYE blankere bil.

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... _hl__ditec

http://www.detailersclub.no/forum/topic/1741-ditec/
av jumu01
Jag har haft min nuvarande bil DITEC-behandlad i 4 år och är helt nöjd med det, slipper stå och vaxa bilen på våren och hösten, när jag skulle värdera den nuvarande bilen, nu i samband med inbytet så höjde säjaren priset då han såg att den var DITEC-behandlad, kan nämnas att i samband med behandlingarna så rengörs bilen även invändigt, det ser alltid ut som när den hämtades ut första gången då den var helt ny, läste lite i norska forumet men det gav mig inte mycket.
Det som avgör om en lackbehandling skall bli bra är personerna som står bakom polermaskinerna är dessa okunniga så blir resultatet dåligt oavsett om det står DITEC, Tefcar och MrCap eller något annat.

DrChris har du haft någon av dina bilar DITEC-behandlad????? :roll:
av DrChris
jumu01 skrev:Jag har haft min nuvarande bil DITEC-behandlad i 4 år och är helt nöjd med det, slipper stå och vaxa bilen på våren och hösten, när jag skulle värdera den nuvarande bilen, nu i samband med inbytet så höjde säjaren priset då han såg att den var DITEC-behandlad, kan nämnas att i samband med behandlingarna så rengörs bilen även invändigt, det ser alltid ut som när den hämtades ut första gången då den var helt ny, läste lite i norska forumet men det gav mig inte mycket.
Det som avgör om en lackbehandling skall bli bra är personerna som står bakom polermaskinerna är dessa okunniga så blir resultatet dåligt oavsett om det står DITEC, Tefcar och MrCap eller något annat.

DrChris har du haft någon av dina bilar DITEC-behandlad????? :roll:
Nei, så absolutt ikke. Det sa vel seg selv... :D . Men fra spøk til alvor, en ting kan vi være enige i og det er at noen form for behandling er bedre en ingenting. I tillegg så er det veldig om ikke VELDIG stor forskjellig for hvordan man oppfatter hva en "ren" bil er. For mitt tilfelle, blir bilen korrigert to ganger i året og holder seg swirls og ripefri. Mye, om ikke alt har også med vaskerutiner (her er det mye rart). Men som du sier, ikke alle ser en 40 timers detail to ganger i året som terapi :D

Men les for all del mer i det norske forumet, da spesielt på Hall of Fame for noen tips om hva som er mulig med produkter og masse tid. kan hende man kan konvertere deg også :-)-) ....
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 47
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]