- tor 13 okt 2011, 13:09
Sådärja, ny på forumet, har inte haft Volvo sedan en 264GLE i mitten på 80-talet... 8)
Men efter 100 mil med den nya V50:n måste jag tillstå att jag är sjukt nöjd! Har absolut inget att klaga på, och jag brukar annars vara lite petig med mina bilar! :lol:
Efter att frosten även har nått Skåne så är jag glad att jag tog tiduret till dieselvärmaren, det var härligt att se grannarna skrapa rutorna när man själv satte sig i en varm bil på morronen...
Sambon föll pladask för den tvåfärgade läderinredningen, och att gråmetallicnyansen på bilen var exakt samma som i sjuttontummarna... De har ju lite andra preferenser som bekant, men hon har i alla fall inte kallat bilen för söt..! 8)
BT-kopplingen till mobilen måste jag också berömma, har kollegor med Passat, BMW mm som också har BT-koppling i sina bilar. De är sådär nöjda, men min funkar helt klockrent tillsammans med en HTC HD2 och Android. Min gravt hörselskadade sambo tycker dessutom att ljudkvalitén är superb, hon behöver inte ens slå på ljudförstärkaren i hemmatelefonen, och det är ett väldigt gott betyg kan jag säga!
Förbrukningen är inte mycket att säga om än, c:a 0,62 blandad körning med en rå motor. Vet någon när motorstyrningen ändrar till mager blandning, är det vid 500-700 mil nånting? ...hände ganska exakt vid 700 mil på min föregående bil, en Audi -09 med 2,0TDI-motorn.
V50 D3 Classic Momentum 2012 M6, gråmetallic, drag, HP-stereo, svart/vit läder mm