NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

larhol skrev:Hej alla,
Har nu kört ca 60 mil blandad körning (40 mil motorväg och 20 mil stadskörning). Följer slaviskt växel-
indikatorn. Medelförbrukningen ligger på 0,53 l/mil. Bilen är en V50 D2 Momentum 17" Spiderfälgar + stänkskydd.
Bättre än vad jag förväntat mig. :D
MVH
Lars

Härligt!

Går och väntar på en likadan!

Jag ska också på med stänkskydd, skyddar ju bra mot stensprut. Hur ser det ut? Matchar stänkisarna 17" fälgarna?

//Henrik
av Rasken
Fick låna en XC60 i helgen och försökte koppla upp min iPhone 3G via blåtandsstreamingen till HP-stereon. Bilen hittade inte telefonen men sambons iPad2 gick utan problem.
Finns det någon lista med kompatibla telefoner till stereon?
av Magic440
Rasken skrev:Fick låna en XC60 i helgen och försökte koppla upp min iPhone 3G via blåtandsstreamingen till HP-stereon. Bilen hittade inte telefonen men sambons iPad2 gick utan problem.
Finns det någon lista med kompatibla telefoner till stereon?
Det finns en komplett lista på volvocars.se men eftersom jag nu surfar på en iPad2 så får jag inte fram adressen (flashsida)

kolla med pc´n! i alla fall :-) http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... fault.aspx
av Kluster
Rasken skrev:Beställde en D3 classic momentum den 19/9 och beräknad leveranstid är vecka 47.

Åkte iväg till en volvohandlare den dagen för att provköra lite bilar utan en tanke på att köpa någonting. Tyvärr blev man kär och kom hem med en beställning på ovan nämnda bil. :lol:
Grattis till bilen! :-)-) Blev det manuell eller automat?
Om du har följt tråden så är jag mer än nöjd med bilen! Blev en ny tripp på 40 mil i helgen, landsvägskörningen landade på 0,54 med automat! 8)
larhol skrev:Hej alla,
Har nu kört ca 60 mil blandad körning (40 mil motorväg och 20 mil stadskörning). Följer slaviskt växel-
indikatorn. Medelförbrukningen ligger på 0,53 l/mil. Bilen är en V50 D2 Momentum 17" Spiderfälgar + stänkskydd.
Bättre än vad jag förväntat mig. :D
MVH
Lars
Fina siffror där! :)
av Rasken
Kluster skrev:
Grattis till bilen! :-)-) Blev det manuell eller automat?
Om du har följt tråden så är jag mer än nöjd med bilen! Blev en ny tripp på 40 mil i helgen, landsvägskörningen landade på 0,54 med automat! 8)
Det blev en manuell låda i bilen. Utöver momentumpaketet blev det teknikpaket med HP-stereon, 12V uttag i bagaget, sportchassi och vingen :)
Skulle även fått med vinterdäck på köpet men valde bort det och fick istället fri försäkring med serviceavtalet, något som passar mig bättre då försäkringspremierna är hutlösa för oss under 25.
Användarvisningsbild
av mobe
Nu väntar jag på min V50 D2 med momentum, får den på fredag men känns låååångt borta
av Kluster
Magic440 skrev:
mobe skrev:Nu väntar jag på min V50 D2 med momentum, får den på fredag men känns låååångt borta
Å ja ska hämta min på torsdag :D
Grattis till er båda! :-)-) Julafton kommer tydligen två gånger detta år :wink:
av jumu01
Magic440 skrev:
mobe skrev:Nu väntar jag på min V50 D2 med momentum, får den på fredag men känns låååångt borta
Å ja ska hämta min på torsdag :D
Grattis till er båda :-)-) ! Min har dom inte ens börjat bygga än. :(
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 47
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740