NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kommer V50 att fasas ut ?

-Nästa År
Inga röster
0%
-Om två År
Inga röster
0%
-Om tre År
1
100%
-Inte inom närmaste åren
Inga röster
0%
StringerBell skrev:
mugge skrev:Kanske en lite gammal tråd detta, man jag måste få uttrycka min sorg över att man tycks ge upp V50 utan att erbjuda någon värdig ersättare.
Jag kan bara hålla med. V50 säljer ju riktigt bra, och jag undrar vilken modell som är tänkt att vi som gillar V50 skall köpa.
Jag håller också med, passade på att köpa mig sista v50 classic i somras och känner mig helnöjd.
Relativt billig bil med bra komfort och lagom storlek, framförallt ett bra bagage för oss med barnvagnar.
Men framförallt tycker jag framlyktorna på v60 ser för ledsamma ut, desstuom kostar v60 som en v70.
Hoppas inte V50 byts ut på ett tag. Tycker V50 är en av de sista modellerna som fortfarande "ser ut" som en Volvo. De nya påminner mer om Peugeot än Volvo tycker jag.
Rizzt skrev:Hoppas inte V50 byts ut på ett tag. Tycker V50 är en av de sista modellerna som fortfarande "ser ut" som en Volvo. De nya påminner mer om Peugeot än Volvo tycker jag.

Bilar utvecklas, håller inte med dig faktiskt. V70 II,s80,v60,s60 inget fel på dessa bilmodeller.Det är Volvo. Som alla andra bilmärke utvecklas Volvo också.
Jag står kvar vid mitt tips om att V50 ersätts av V40. Om sen C30 och S40 blir en bil är en annan fråga men då har volvo små bilar, mellanstora och stora plus SUV:s. Ser ut som ett rätt bra program och med så mycket delade komponenter som de har så blir det rätt billigt för Volvo också.

Jag hoppas bara på man och skapar en 2.0FT eller liknande. Det finns ett rejält hål under 2.4 för lite roligare motorer
Rizzt skrev:Hoppas inte V50 byts ut på ett tag. Tycker V50 är en av de sista modellerna som fortfarande "ser ut" som en Volvo. De nya påminner mer om Peugeot än Volvo tycker jag.

Jag har inte kört nya V40 men jag hoppas V50 byts ut snarast. Har kört både V50 och V60 och V50 känns som en gammal svampig traktor i jämförelse med V60 !
V40 är iofs snyggare än V60 i min smak. Men jag är bara orolig att Volvo ska tappa för att dom bara följer strömmen. De ser ju ut som vilken annan bil som helst nu. KIA, Peugeot osv. Nu säger jag inte att Volvo ska utvecklas. Volvo Ska vara lite mer kantigt. Det är ju deras "trademark" imo. Men alla har ju inte samma smak.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]