NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hedda skrev:
Du skämtar va? Du menar väl inte att du är så dum att du köpte dem för 3691:-? Ursäkta språket men för under tusenlappen kan du hitta alla fyra sidolisterna hos bildelsbasen.se...

Jag själv fick betala 2000:- för alla trösklar, sidolister, fram- och bakspoiler.. och jag känner inte lackeraren. Alla ogrundade. Min lackerare måste dessutom spackla alltsammans 8)
joo jag gjorde de tyvärr för min lackerare ville inte lägga ner jobb på att lägga på slipgrund och sen slipa dem.
dessutom har jag hört att det är svårt att få bort listerna så att de går att återanvända så jag vågade inte chansa...
men jag bet i de sura äpplet och slog till får se om jag ångrar mig när listerna är monterade men det tror jag inte.
nån som har nåt tips vad man ska tvätta rent med innan man monterar dit de nya listerna igen? Räcker det med original tejpen som sitter på mina nya lister eller måste jag komplettera med sikaflex eller dyligt?
Att säga om tejpen räcker eller ej går inte att säga. Troligtvis är det någon 3M tejp eller motsvarande och då är det väldigt viktig att den är färsk vid montering. Annars kan man lugnt räkna med de lossnar i kanterna..

Måste du köpa ny tejp så gå till en färgbutik som har dem i stor omsättning (inte typ Jula, biltema..) då vet du att den är färsk.

/Christian
Användarvisningsbild
av Hedda
Ok men det är ju helt nya lister borde tejpen inte vara färsk då?
är ju en väldigt smal tejp på över och underkant på listen om man ska byta ut den så blir det lite pill att klippa den nya tejpen på längden för den är ju bredare... eller? ?:-/
Så limma med sikaflex är inget att rekommendera då?
Användarvisningsbild
av Fellow
Alltså, vilken tejp ska man använda en gång för alla? Jag köpte orginaltejpen som sitter från fabrik hos Volvo och det lossnade kan jag lova! Trots rengöring ordentligt och hårt tryck vid montering! Jag måste montera om mina så tips på medel för att få bort "limmet" från tejpen?
Lite tröttsamt att skiten ska behöva lossna när dem satt så bra orginal:P
Användarvisningsbild
av Hedda
chrissofsweden skrev:Jag tänker använda "färsk" 3M tejp. Det ska min verkstadskille skulle sitta som berget.

Men ge mig en vecka så ska ni få ett säkert svar.

Edit: Jag fick mina lister idag.. ser sjukt bra ut!

/Christian
Ta gärna en bild på tejpen och lägg upp här om de nu funkar med den. ska in med mitt på lack om ett par veckor så jag har gott om tid.
Hedda skrev:
chrissofsweden skrev:Jag tänker använda "färsk" 3M tejp. Det ska min verkstadskille skulle sitta som berget.

Men ge mig en vecka så ska ni få ett säkert svar.

Edit: Jag fick mina lister idag.. ser sjukt bra ut!

/Christian
Ta gärna en bild på tejpen och lägg upp här om de nu funkar med den. ska in med mitt på lack om ett par veckor så jag har gott om tid.
Det ska jag göra. Har ni kommit fram till något medel som tar bort resterna från den gamla tejpen?

/Christian
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]