NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag äger väl för nya bilar då, för några rostproblem bakom skylten har jag aldrig råkat ut för - trots att jag aldrig tar bort skylthållaren. Däremot har jag lyckats få en rostig baklucka på en S40 -05 men då var det för att luckan var felaktigt justerad och skavde bort lacken i underkant.
andreas_lofgren skrev:Jag äger väl för nya bilar då, för några rostproblem bakom skylten har jag aldrig råkat ut för - trots att jag aldrig tar bort skylthållaren.
Mja.. beror nog mer på vad det är för typ av vägar du kör på. Endast asfaltskörning gör nog inte mycket då inget virvlar upp bakåt. Jag kör en del på grusvägar som virvlar upp etc. etc som hamnar/rinner ner bakom skylten.

Rostproblem har jag aldrig påstått att de blivit heller ;) Sa bara "lackskador" som kan vara vad som... repor efter borttagning av smutsen som var nära på 0,5cm tjockt t.ex.

Men de tog ändå 49 minuter innan du svarade.. erkänn nu du sprang ut fort som tusan och tog bort skylthållaren ! :mrgreen:

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]