NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Det låter ju konstigt om det inte skulle vara så.

Tar jag ett 6-pack ägg och betalar 7kr men innan jag går till kassan så bestämmer jag mig för att köpa ett 12-pack för 11kr istället och nog tusan har jag då betalt 4kr mer.
Hur din säljare kan få det till något annat begriper jag då inte, utan att vara insatt så låter det ju bedrägligt.
av cyberlelle
Man kan ju börja undra om dom har nåt fel i deras säljsystem för jag har väldigt svårt att tro att han skulle vilja lura mig och han visade mig när han prövade att ändra beställningen och grundpriset som kom upp på momentumutförandet var 258 000:- och på kinetic var det 243 800:- Nåt skumt är det iallafall..
av Linqid
cyberlelle skrev:Man kan ju börja undra om dom har nåt fel i deras säljsystem för jag har väldigt svårt att tro att han skulle vilja lura mig och han visade mig när han prövade att ändra beställningen och grundpriset som kom upp på momentumutförandet var 258 000:- och på kinetic var det 243 800:- Nåt skumt är det iallafall..
Be han kolla upp med chefen vad som gäller just nu och där istället för att enbart gå på vad datorn säger. Momentum-paketet ger 'lite mer bil', sen om det är nödvändigt eller inte är upp till var och en, men om Volvos konfigurator stämmer är det ju lite dumt att välja Kinetic + Xenon.. :)
av Lövet
Tittar man i konfiguratorn kan man inte få skillnaden mellan paketen till annat än 6.900kr vart man än tittar. Mycket märkligt (och klantigt) att Volvos egna system har andra siffror. :???:
av Lövet
Låter som en rimlig förklaring. Tyvärr ytterligare i så fall ett exempel på att korrekturläsningen hos Volvos webavdelning är slarvig.
av cyberlelle
Antagligen så är det där nog förklaringen på problemet, man får väl hoppas att dom håller sin sida bättre uppdaterad i framtid...
av perhall
Linqid skrev:Nja, enligt Volvos bilkonfigurator går det bra att välja 17" till DRIVe. Ser inte varför det inte skulle stämma, då man tagit bort 17" som tillval när man bygger 2.5FT till V70.

Rätta mig gärna om jag har fel, enbart spekulerande..
Läste i något pressmaterial att det var 15 o 16 som gällde till DRIVe... men det kanske var fel. Och varför skulle 205-50-17 dra mer än 205-55-16 om man har rätt däcktyp? Jag har sett ett par 2,5FT som har 17" och dessutom har de mage att tanka bensin:)

PH
av perhall
JE Jr skrev:Men har dom inte bara skrivit fel på hemsidan nu igen?

Jag tror det är så att Kinetikpaketet kostar 6900:- och Momentum 15000:- dvs 21900:- totalt.

Kikar man på Bilias prislista så kostar Kinetikpaketet 6900:- vilket stämmer med de 243K du skulle betala för grundbilen inkl Binetik.

http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Pricel ... vo/V50.pdf
Kan säga att Volvo är inte glada över att Bilia har en egen lista som har andra priser än Volvos (tror HP och intregrerade stolar kostar typ 500 mer, xenon 6500 istf 5900, met 7200 istf 6900, soltak 10500 istf 9900 etc), dels har den ännu mer fel än Volvos lista som också har en massa fel precis som ni skriver.

Varför inte anställa två bilintresserade 14-åringar som håller koll på det där? När jag var 14 kunde jag alla detaljer och hade märkt fel direkt:)
av Amli
Bilia är inte dom enda som har egna priser, det har dom flesta andra oxå. Priserna på Volvos hemsida är riktpriserna sen kan vissa tillbehör vara dyrare eller billigare (oftast dyrare...).
Frågar du mig så känns det som dom höjer priserna lite för att sen påstå sig vara generösa när dom lämnar rabatter.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]