- ons 16 apr 2008, 21:04
Anledningen till att man byter spridare är att man vill få in de 30% mer bränsle som motorn kräver vid etanol.
Autotech kör in ny programvara som ser till att spridartiderna blir längre och ger mer bränsle.
Även tändningen bör justeras en aning.
Får man för mager blandning går bilen slött och dippar vid gaspådrag vilket i sin tur ger höga avgastemperaturer och brända avgasventiler, efter det heter det dyrt!... :mrgreen:
Vart bor du Rensvind? Det hade varit kul att få titta på din bil, då jag just nu har väldig svårt att välja motor till min nästkommande bil. Ska man ta en 1.8F eller en T5a?? alltså detta är svårt.
Problemet är att då får jag skala av på något utav mina andra krav... :|
. R-design
. Premium sound
Tog det lång tid för Autotech att programmera om din bil, hur ny är den etc.
Jag tror många är nyfikna eftersom Volvo uppenbart inte kommer med någon ny Flexifuel motor till MY09.
Mycket dåligt av Volvo att utvecklingen går så pass långsamt.
Autotech kör in ny programvara som ser till att spridartiderna blir längre och ger mer bränsle.
Även tändningen bör justeras en aning.
Får man för mager blandning går bilen slött och dippar vid gaspådrag vilket i sin tur ger höga avgastemperaturer och brända avgasventiler, efter det heter det dyrt!... :mrgreen:
Vart bor du Rensvind? Det hade varit kul att få titta på din bil, då jag just nu har väldig svårt att välja motor till min nästkommande bil. Ska man ta en 1.8F eller en T5a?? alltså detta är svårt.
Problemet är att då får jag skala av på något utav mina andra krav... :|
. R-design
. Premium sound
Tog det lång tid för Autotech att programmera om din bil, hur ny är den etc.
Jag tror många är nyfikna eftersom Volvo uppenbart inte kommer med någon ny Flexifuel motor till MY09.
Mycket dåligt av Volvo att utvecklingen går så pass långsamt.