NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneF
idag kollade jag in en V50 R Design på bra bil i upplands väsby, OCH,.. FAN va besviken jag vart!

det är verkligen inte värt att lägga 25 lök på det paketet, den såg så jäkla mycke snyggare ut i broshyrerna.

panelinlägget var lite halvtuffa men nordic oak slår det med hästlängder, klädseln var också en besvikelse, även fast bilen var ny så såg den redan solkig ut :( ,

jag skulle lungt satsat på ett summumpaket istället och köpa till Heicos kjolpaket när de kommer till -08.

fälgarna var också en besvikelse, dom såg ut som nodusfälgarna på V70N fast 1 storlek större, zaurak är klart snyggare.

blåa instrumentpanelen var väll ok, men det var inget "wow" som man fick när man såg bilderna i brochyren.
Användarvisningsbild
av Kostas
DanneF skrev:idag kollade jag in en V50 R Design på bra bil i upplands väsby, OCH,.. FAN va besviken jag vart!

det är verkligen inte värt att lägga 25 lök på det paketet, den såg så jäkla mycke snyggare ut i broshyrerna.

panelinlägget var lite halvtuffa men nordic oak slår det med hästlängder, klädseln var också en besvikelse, även fast bilen var ny så såg den redan solkig ut :( ,

jag skulle lungt satsat på ett summumpaket istället och köpa till Heicos kjolpaket när de kommer till -08.

fälgarna var också en besvikelse, dom såg ut som nodusfälgarna på V70N fast 1 storlek större, zaurak är klart snyggare.

blåa instrumentpanelen var väll ok, men det var inget "wow" som man fick när man såg bilderna i brochyren.
Summumpaket säger du. Vad kostar det då jämfört med R-design
Heico nämner du oxå. Bara namnet kostar la minst 10000 så det lär ju inte bli billigt iaf det som du föreslår.
Fälgarna håller jag med om att de inte är så snygga, därför väljer man ju till 18" i stället ;)
av DanneF
Kostas skrev:
DanneF skrev:idag kollade jag in en V50 R Design på bra bil i upplands väsby, OCH,.. FAN va besviken jag vart!

Heico nämner du oxå. Bara namnet kostar la minst 10000 så det lär ju inte bli billigt iaf det som du föreslår.
Fälgarna håller jag med om att de inte är så snygga, därför väljer man ju till 18" i stället ;)
Summumpaketet kostar 15lök om man har valt momentum.
Heico är lite dyra produkter det är sant ja, men tyckte verkligen R designpaketet såg väldigt "lamt" ut :(

Kostas du har verkligen gjort rätt som Köpt en D5a det blir min motor i nästa V50 (just nu kör jag en 1.8F)
Användarvisningsbild
av Kostas
DanneF skrev:
Kostas skrev:

Heico är lite dyra produkter det är sant ja, men tyckte verkligen R designpaketet såg väldigt "lamt" ut :(

Kostas du har verkligen gjort rätt som Köpt en D5a det blir min motor i nästa V50 (just nu kör jag en 1.8F)
Det var skönt att höra. Var LÄNGE inne på T5 men så provkörde jag D5 o blev såld. Visst den går ju inte lika kvickt som T5 men vad gör det egentligen. Den rör ju på sig redigt o drar bara hälften av bränslet. Det är ju inte fy skam. Sen är ju tyvärr skatten ungefär dubbelt så dyr. Ja faktiskt BARA DUBBELT så dyr för den manuella som jag tagit är nästan 1000:- billigare i årsskatten jämfört med automaten. Inte illa det heller.

Förresten, var hittar jag priser på HEICO's sortiment?
av DanneF
Kostas skrev:
DanneF skrev:
Kostas skrev: Summumpaket säger du. Vad kostar det då jämfört med R-design

Det var skönt att höra. Var LÄNGE inne på T5 men så provkörde jag D5 o blev såld. Visst den går ju inte lika kvickt som T5 men vad gör det egentligen. Den rör ju på sig redigt o drar bara hälften av bränslet. Det är ju inte fy skam. Sen är ju tyvärr skatten ungefär dubbelt så dyr. Ja faktiskt BARA DUBBELT så dyr för den manuella som jag tagit är nästan 1000:- billigare i årsskatten jämfört med automaten. Inte illa det heller.

Förresten, var hittar jag priser på HEICO's sortiment?
om du går upp på Sam bilmodes hemsida så får du en inblick i priserna, tror bara att det finns saker till V50in innan faceliften men till faceliftade kommer dom nog när som helst , heeico brukar vara snabba.
adressen är: http://www.sambilmode.se
och Heicos sida är: http://www.heicosportiv.de/
av rickardrules
Har beställt en C30 R-design jag med, kommer i Januari.. och vingen ingår i paket till alla R-design fick jag höra.. Här finns en länk med info å bild på holländska, vingen finns med på samtliga modeller!

http://www.volvocars-campagnes.nl/rdesign/
av rickardrules
R-paketet kostar 24500:- men lyckades pruta ner det till 23000:- när man ändå köper ny C30.

La till följande utrustning innan jag visste om R-design;

Panelinlägg 2700:-
Takvingen 4000:-
Sportratt 4000:-
17" Fälgar 4000:-
Helskinn 9000:-

Vilket blev 23700:- Nu fick jag R-paketet billigare +
ett komplett lackat bodykit, blåa mätartavlor, Sportpedaler, skinn växelspak, R-mattor, R-grill, silvriga backspegelkåpor. Så jag tycker lätt R-design är värt sina pengar! Ni som aldrig köpt ny bil vet ej tydligen vad utrustning kostar!
av XzOn
Jag fick lägga till takvinge till min C30 2.0D med R-Design...
av Jyrgman
rickardrules skrev:R-paketet kostar 24500:- men lyckades pruta ner det till 23000:- när man ändå köper ny C30.

La till följande utrustning innan jag visste om R-design;

Panelinlägg 2700:-
Takvingen 4000:-
Sportratt 4000:-
17" Fälgar 4000:-
Helskinn 9000:-

Vilket blev 23700:- Nu fick jag R-paketet billigare +
ett komplett lackat bodykit, blåa mätartavlor, Sportpedaler, skinn växelspak, R-mattor, R-grill, silvriga backspegelkåpor. Så jag tycker lätt R-design är värt sina pengar! Ni som aldrig köpt ny bil vet ej tydligen vad utrustning kostar!
Vad blev det för motor?

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]