NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gustav40
Lövet skrev:Alla begagnade bilar frö 150 tusen har potentiella reparationer. Det är bara naivt att tro annorlunda. Min V60 började tanken läcka på, båda oken bak krävdes byte vid 13000 mil osv.
Visst är det så. Jag provade en 08-09 v50 momentum för ett tag sedan och jag tyckte den bilen var hästlängder ifrån min förra bil som var en s60 2.5T momentum -08 som jag ångrar att jag sålde. Testade även en v50 r-design -11 där var det helt okej kvalite och kunde känna igen mig lite iaf.

Såklart att andra bilar också går sönder. Har man otur kanske man får ett måndagsexemplar av en annan bra modell vem vet, men man kan åtminstonde försöka minimera risken med att köpa en classic modell eller försöka titta på en bil som inte har jättebekymmer, bilar är alltid en chansning.
av jro
Jag tycker du gör ett YPPERLIGT BRA val om du säljer/skrotar "hinken" (Saaben) och köper en V50.
Den är jätte bra, billig i drift och praktiskt till 1000.
Vi kör mest 2 personer i V50 (bland även dotter & Barn-barn)
Det går att fälla ned baksätet till vågrätt/plan nivå..och dessutom KAN man även framfälla passagerarstolen och få ännu mera plats för långa laster = Jätte, jätte BRA.

..Däremot KAN jag ärligt säga att framsätesdynorna är lite för korta och man sitter nästan axel-mot-axel till sin passagerare, men det är väl du van med om du har kört SAAB !
..Å andra siden...Det kan väl vara lite småtrevligt att få lite nära kroppskontakt med sin passagerare, eller hur ?

//Janne
av Polto
Har själv en V50 d3 -11 manuell som gått 11500mil. Har det mesta i utrustnings väg. Har haft den snart ett halvt år. Har rullat på riktigt bra och billig att äga. Ångrar inte alls mitt köp av den. Men nu ska den säljas till förmån för firmabil :)
av Miinan
Ja är säkert inte den första men ja säger köp, jag köpte en V50 awd t5a -05a med automatlåda, och nu blir ja inte av med den för sambon älskar bilen "därför" ska den väck ;)

Bilen gå bra och växellådan växlar otroligt mjukt. Och vi är tre i familjen och det har aldrig vart ett problem, bilen är "större" av man tror, och det är bra med benutrymme för att vara en "mellan" bil.
Det ända ja vart tvungen att göra är att byta bromsar runtom och bakhjulslagrena, förutom det så är det absolut inga problem med bilen.
Men nu ska ja börja lång pendla så nu måste ja sälja den :( i förmån av en diesel *suck*

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]