NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
jumu01 skrev:Med tanke på att det gått 1 månad sedan beställningen och nu lev.status1, tror ni löven på träden kommit då den är levererad?

Trevligt att det fixar till sig Kluster, kan förstå deras förvåning om kvalitetskontrollen vi är också lika häpna över deras "noggrannhet"!
Haha, började tänka också i dom banorna "enda positiva är ju att jag har sparat x antal mil på sommardäcken" :roll:

Så, får jag tid över kanske det blir några bilder i helgen. Annars får nog iPhonen duga så länge...
jumu01 skrev:Med tanke på att det gått 1 månad sedan beställningen och nu lev.status1, tror ni löven på träden kommit då den är levererad?

Trevligt att det fixar till sig Kluster, kan förstå deras förvåning om kvalitetskontrollen vi är också lika häpna över deras "noggrannhet"!
Lugn o fin jumu01 :) Jag beställde ju min bil 5 augusti och 15 september kom första statusändringen från nivå 1.
av jumu01
Oj! Då skall jag inte klaga, det verkar ta lång tid innan något händer generellt. :o
När skulle du få din Magic preliminärt??
jumu01 skrev:Oj! Då skall jag inte klaga, det verkar ta lång tid innan något händer generellt. :o
I första läget v43 och när det rasslade till status 7 ändrades prel lev tid till v42
av larhol
Hej, hämtade ut vår nya V50 Classic Momentum den 27 sept. Jag beställde bilen den 11 juli. Totalt 11 veckors
leveranstid. Tre veckor tidigare än utlovat. Bilen var beställd hos Ahlbergs bil i Karlshamn. :D
MVH
Lars
av jumu01
Magic440 skrev:
jumu01 skrev:Oj! Då skall jag inte klaga, det verkar ta lång tid innan något händer generellt. :o
I första läget v43 och när det rasslade till status 7 ändrades prel lev tid till v42
Vi för väl se men prel lev är beräknad till v48!

Grattis larhol! Vilken V50 blev det?
av larhol
Hej Jumi och alla andra som väntar på era nya bilar,
En relativ standardutrustad svart V50 D2 Momentum. De enda extra tillbehören var stänkskydd och fast
dragkrok (löstagbar är bara kladdigt på vintern här nere i södra sverige), samt att jag valde Toughguard
2-komponents lackskydd.Vår bil stod intill en likadan ny svart V50 som ej var lackskyddad, skillnaden
var markant. En helt annan glänsande lyster och djup i lacken på vår bil. :-)-)
MVH
Lars
av Kluster
larhol skrev:Hej Jumi och alla andra som väntar på era nya bilar,
En relativ standardutrustad svart V50 D2 Momentum. De enda extra tillbehören var stänkskydd och fast
dragkrok (löstagbar är bara kladdigt på vintern här nere i södra sverige), samt att jag valde Toughguard
2-komponents lackskydd.Vår bil stod intill en likadan ny svart V50 som ej var lackskyddad, skillnaden
MVH
Lars
Grattis larhol till nya bilen! :)
Hoppas det blir många nöjda mil i den!
Vad tog du för klädsel?
av jumu01
larhol skrev:Hej Jumi och alla andra som väntar på era nya bilar,
MVH
Lars
Klokt att lackskydda en ny bil, för mig kommer resan från ÅF gå direkt till Ditec.
Gjorde likadant med min nuvarande. Nu är den snart 4 år gammal och fortfarande lyster i lacken lika fräsh som den dagen då jag hämtade ut den, värd varenda "spänn" dvs lackskyddet! Välvårdad svart lack är jättefint, men kräver en del av sin ägare! :wink:
av larhol
Klokt att lackskydda en ny bil, för mig kommer resan från ÅF gå direkt till Ditec.
Gjorde likadant med min nuvarande. Nu är den snart 4 år gammal och fortfarande lyster i lacken lika fräsh som den dagen då jag hämtade ut den, värd varenda "spänn" dvs lackskyddet! Välvårdad svart lack är jättefint, men kräver en del av sin ägare! :wink:[/quote]

Hej igen,
Det blev mellangrått läder. Lackförseglingen utfördes av Volvo/Toughguard för att alla garantier skulle uppfyllas.
Nu hade Volvo i Karlshamn ett bra erbjudande prismässigt. Efter att ha läst instruktionsboken (RTFM= Read The Fucking Manual), kan jag konstatera att det råder en del begreppsförvirringar. Tillskottsvärmare eller
Motorförvärmare ? Varselljus DRL lagligt eller inte ? Armstöd bak eller inte ?? mm.
Bluetooth fungerar väldigt bra ihop med de tre telefonerna vi använder.
MVH
Lars
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 47
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]