NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
henrikjohansson82 skrev:
jumu01 skrev:Var förbi ÅF tydligen har det blivit fel i beställningen av bilen då min email inte kom med och att sätta in den i efterhand gick inte, så nu skall dom försöka styra upp det så att det fungerar att följa leveransstatusen.

Beställde även Xenonljus till helljusen, lika bra att dom gör det om något skulle bli fel. Räcker sedan inte dettta får det bli X-ljus men Xenon, men en sak i taget.

Har varit in till min volvohandlare 5 ggr nu, samma sak för mig, mailadressen lades till i efterhand och nu fungerar det inte.

Min före detta bil ligger dessutom med på minvolvo sida och den går inte att få väck! Nu har de iaf lyft frågan till nån som skulle veta bättre om hur systemet fungerar.

Fan vilken hemskt dryg känsla det är att vänta på nybilen!!!!!

Enligt min volvohandlare ingick inte gummimattor, så man får nog be snällt får att få med sådana.

Är det nån som fått sin bil som monterat på stänkskydd? ser det i så fall okej ut? Skyddar ju bra!
Välkommen i klubben, deras system fungerar mycket undermåttligt, inte fått rättsida än allt är som ett skämt! :-(O)
HGar beställt stänkskydd, Kluster har just hämtat ut sin bil och där ingick gummimattorna, det verkar som säljarna aggerar som yra höns man skulle nog behöva skicka den på kurs, för det borde vara samma regler för hela Sverige!
av Kluster
henrikjohansson82 skrev:

Har varit in till min volvohandlare 5 ggr nu, samma sak för mig, mailadressen lades till i efterhand och nu fungerar det inte.

Min före detta bil ligger dessutom med på minvolvo sida och den går inte att få väck! Nu har de iaf lyft frågan till nån som skulle veta bättre om hur systemet fungerar.

Fan vilken hemskt dryg känsla det är att vänta på nybilen!!!!!

Enligt min volvohandlare ingick inte gummimattor, så man får nog be snällt får att få med sådana.

Är det nån som fått sin bil som monterat på stänkskydd? ser det i så fall okej ut? Skyddar ju bra!
Suck, teknikens under...är inte förbi.

Jag fick den infon om att alla ÅF gjorde så att de slängde med gummimattorna, utöver tygmattorna, just pga att många klagade ang våt klädsel under vinterhalvåret. Tycker du ska stå på dig och säg att du har kollat med en annan ÅF och de slänger i gummimattor!
av jumu01
Blev lurad lite av ordet "förlossningen", det används ju inte så ofta i bil sammanhang, bra med lite kvinnor i forumet så får vi lite annorlunda vokabulär också! :oops: :lol: :lol: :lol:

Men visst är vi otåliga som beställt bil, troligen lika tåliga som mammor som fått beräknad nerkomstdatum! :wink:
av jumu01
Äntligen kan jag se den nya bilen på sidan Min Volvo!

Jag beställde bilen i slutet av augusti och kan ni tänka er leveransstatusen står nu på "Din Volvo är orderlagd" så här gäller det att hålla i hatten som ni ser så går det undan!!!! (HMM)
av Kluster
Visst, det är ju bara en vanlig sketen bil...men OJ vad jag har varit OTÅLIG 8)

När min 2-åriga dotter såg den nya bilen tittade hon på bilen som om hon följde en tennismatch, sen när jag öppnade "hennes" dörr och visade hennes bilbarnstol så sken hon upp! :D

Nu har jag varit in på verkstaden och fått i stort sett alla saker fixade:

- det var som jag trodde, det högra xenonljuset stod lite över normal nivå - OK nu (ska försöka testa ikväll hur det känns)
- gummibussningarna, som hänger upp avgasrören, drogs "åt" så att nu ser det mer symetriskt ut vid ändrören - OK nu
- det inre handtaget i bakluckan ska bytas ut, dit igen i em då reservdelen kommer då. Tydligen var handtaget i två delar och det limmas ihop :roll:

Berättade vad jag tyckte om den s.k kvalitetskontrollen som hade genomförts i Gent. Han skrattade och undrade verkligen om den hade genomförts där....
av Kluster
jumu01 skrev:Äntligen kan jag se den nya bilen på sidan Min Volvo!

Jag beställde bilen i slutet av augusti och kan ni tänka er leveransstatusen står nu på "Din Volvo är orderlagd" så här gäller det att hålla i hatten som ni ser så går det undan!!!! (HMM)
Härligt, visst känns det skönt! :wink:
Som sagt, skönt att du kan följa stegen. Jag var nog in 2-3 ggr/dag och kollade :wink:
av jumu01
Med tanke på att det gått 1 månad sedan beställningen och nu lev.status1, tror ni löven på träden kommit då den är levererad?

Trevligt att det fixar till sig Kluster, kan förstå deras förvåning om kvalitetskontrollen vi är också lika häpna över deras "noggrannhet"!
av emma76
jumu01 skrev:Blev lurad lite av ordet "förlossningen", det används ju inte så ofta i bil sammanhang, bra med lite kvinnor i forumet så får vi lite annorlunda vokabulär också! :oops: :lol: :lol: :lol:

Men visst är vi otåliga som beställt bil, troligen lika tåliga som mammor som fått beräknad nerkomstdatum! :wink:
...ja och lika otåliga är vi mammor som inte får våra bebisar efter utsatt datum :lol: Jag har serviceavtal där de tittar på bilen varje månad i tre år och där även tvätt ingick men jag har hört att inte bilar ska tvättas i "biltvätt" (risk för repor!) något jag bör tänka på eller?

Apropå detta med repor...är det inte lite så att man väntar på den första så är det liksom "gjort"? Det gäller verkligen och veta vad man parkerar bilen från att ha haft en Toyota Corolla 02 :mrgreen:

Ja ni detta med gummimattor...hm kan man vara säker på att man får en ratt till bilen när den levereras? :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
emma76 skrev:
Ja ni detta med gummimattor...hm kan man vara säker på att man får en ratt till bilen när den levereras? :lol:
Ja relativt säker eftersom det tillhör standardutrustningen och monteras vid tillverkningen. Skulle vilja se den som skall köra ut bilen till transporten och inte ha någon ratt. Gummimattor däremot läggs i av återförsäljaren. Den ÅF som inte gör det gratis bör byta yrke. Men man kan aldrig vara säker.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 47

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]