jumu01 skrev:Kluster hur går den nya kärran förutom dom problem du tagit upp, var det värt bytet från 2.0D till D3:an? Du har kanske hunnit med att avverka en massa mil. Själv längtar jag efter min men frågan är hur länge man får vänta. Hur upplever du skinnklädseln, kall på morgonen? Har du funderat på lackförsegling och protec-behandling invändigt för att skydda klädsel och trummatta mot väta?
Var är bilderna? Har du tappat kameran??? :lol:
Den går faktiskt som en dröm! :lol:
Visst, det blir ju en lite annorlunda körstil när det är automat men jag börjar vänja mig. Bytet från 2.0D (denna ligger för övrigt ute för försäljning nu hos ÅF

) till D3:an var helt klart värt det! När jag närmar mig mitt bostadsområde, där är det 30 km/h, har jag t o m haft ner sidorutorna bara för att höra det underbara ljudet från den 5-cylindriga motorn i samband med att jag passerar närliggande hus så motorljudet studsar mellan husen! :twisted:
Tycker kraften, 150 hk/350 Nm räcker gott och väl, känns som att den går hand-i-hand med automatlådan.
Nu blev det väl lite mycket "gasande" i helgen, hehe men jag har ca 4 mil t.o.r till jobbet så det blir väl 25% motorväg med 110 km/h, resten stadskörning så på ca 35 mil så den ligger just nu på 0,73 enligt färddatorn och det är väl helt ok tycker jag med tanke på att den är så pass ny.
Tycker inte märkvärt att den skinnklädseln känns kallare nu när det är runt +5 på morgonen, inga problem alls.
Har inte funderat på varken någon lack- eller klädselbehandling, det enda som jag har i tanken är att tona de bakre tre rutorna men vi får se.
Bilder kommer, jag lovar!

Har bara inte haft tid när man har en 2,5 årig dotter som har kommit på att testa sin pappas tålamod med att börja bli trotsig :roll: :)
EDIT:
PS. Jag beställde ju även borttag av emblem bak, trodde dock att endast "Classic" skulle tas bort (enligt Bygg din bil) men även "V50" togs bort. Så här i efterhand tycker jag det blev snyggare att även "V50" försvann.
PS 2. Tydligen finns det ingen oljesticka att kontrollera oljenivån utan nu sköts det elektroniskt vid info-displayen.