NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men visst sen jobbar ju FiddeUBC faktiskt på POSTEN vilket kanske bidrar till en otroligt slö högerfot och allmänt dåligt trafiksinne. Pippolei
Däckkrängare
OOps, men hallå, stressa inte en posttjänsteman!
För ca 5 år sedan var jag inne med förra bilen, s60-01, för för en lackskada till lack/plåt på Bilia i Eskilstuna. Det här var ca 1 månad in i vinterkörningen och jag räknar till 12 st postbilar på parkeringen när jag anländer på morgonen (Ok Bilia i Eskilstuna samlar in regionalt, men ändå). Kör man postbil i arbetet så har man vetskapen om att bilen är inte min och trafiksinne finns ej, som Pippolei skriver.
http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 8175488.ab

Något ni väntat på ? :mrgreen: :mrgreen:
Nu lanserar Volvos officiella motorsportpartner Polestar en fullvärdig effektoptimering för Volvos nya D5 motorer. Hetast är naturligtvis nya S60- och V60-modellerna – optimeringen erbjuds dock till samtliga Volvomodeller med D5 motorn. I original ger den 205 hästkrafter, med Polestars effektoptimering ökar effekten till 225 hästkrafter och 460 Newtonmeters vridmoment.
dali skrev:Jag tolkar det som att det är nya 205-hästaren som får trimmet. Gamla 180-hästaren i V50 lär inte omfattas.
Kollar du vad jag markerat i rött så står det att de erbjuds till samtliga Volvos D5 motorer.
opA skrev:
dali skrev:Jag tolkar det som att det är nya 205-hästaren som får trimmet. Gamla 180-hästaren i V50 lär inte omfattas.
Kollar du vad jag markerat i rött så står det att de erbjuds till samtliga Volvos D5 motorer.
Och kikar man på Polestars hemsida kan man tydligt se på förstasidan att det enbart gäller D5-motorn på 205 hk. 40/50-serien blir alltså fortsatt utan optimering. Det går ju inte fort direkt.. ;-//
opA skrev:
Läser man hela stycket så står det "för Volvos nya D5 motorer", alltså 205-hästaren. Det står inte heller "samtliga Volvos D5 motorer", det står "samtliga modeller med D5 motorn" vilket jag tolkar som "... med nya D5 motorn".

Om S40/V50 D5 hade varit aktuell för Polestar tycker man att det borde funnits redan, det finns trots allt för 185-hästaren i S60/V70/XC90 som är samma motor (med smärre skillnader).
Jag mailade Polestar tidigare i veckan och frågade om det är på gång effektoptimering till V50 2,0D -08.

Detta fick jag till svar:
Polestar håller på med utveckling av optimeringar till 2011 års modeller. Vi lanserade D5 denna veckan och efter nyår kommer det fler nya modeller. Bl a kommer vi att lansera optimering till 2,0D under våren.

Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara.
Lite otydligt svar kan jag tycka, men det är väl bara att vänta och koll på deras hemsida so dom säger...
Polestar snackar en massa. Jag tar lika stort allvar på vad de säger som pressmeddelanden från Nord Koreas regering. Jag 'är pessimistisk vad gäller D5/180HK men samtidigt är det ologiskt att lansera till 2.0D och hoppa över D5:an. Det som talar emot D5/180HK är att de inte lyckats / velat ta fram en optimering på ett helt år.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok