NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kluster skrev:
Magic440 skrev:Yes! idag blev det leveransstatus 2
När min status hoppade till steg 2 dröjde det inte länge innan den gick sen till steg 7 fast det kan ju vara olika från bil till bil också....
Joo fast nu är ju du ett levande exempel på vad jag absolut inte vill råka ut för :o :D
Kul iallafall att du ser ljuset! Och en vecka går ju otroligt fort :-)-)
av Kluster
Haha ja, denna bjuder jag på! :wink:
Dock var det skönt att den blev "kollad ända in i sömmarna" då de tydligen gör så enligt stickprovskontrollen.
Jag skulle nog tycka att det var bra att få min bil examinerad också. Men då vill jag ju veta varför min bil inte levereras. Som jag förstår det fick du ingen info förrns sent i processen, så att du V Ä N T A T har jag stor förståelse för. Allt som är längre än planerat är för länge. Sista kilometrarna i springlopp känns ju alltid mer oavsett om det är ett millopp eller halvmara, det sitter i huvet.
av jumu01
Ja det stämmer, jagrullar tillhör en av dom omständigaste sidorna att lägga in bilder på, hoppas någon moderator vaknar till och förenklar att lägga in bilder på detta forum!
av Kluster
Snart så blir det leverans, nu på torsdag kommer jag få bilnyckeln i handen 8)

Klickbar bild
Bild
av Magic440
Javisst blev den snygg! Och nu tusen frågor! Är det ABL på? När får man reda på reg.nr? Och vad är det som syns ist för bromsskivan? Någon ny bromsköld i plast!? Eller ngt som har med transporten att göra?
av Kluster
henrikjohansson82 skrev:

Grattis, jävligt snygg!
Tackar! :D
Magic440 skrev:Javisst blev den snygg! Och nu tusen frågor! Är det ABL på? När får man reda på reg.nr? Och vad är det som syns ist för bromsskivan? Någon ny bromsköld i plast!? Eller ngt som har med transporten att göra?
Yes, det är ABL på den och reg.nr fick jag reda av säljaren när bilen hade kommit dit. Dock kan regnr ha skapats mycket tidigare iom det drog ut på tiden just för min bil.
Det stämmer, det är transportskydd som skyddar bromsarna...
av jumu01
Är du helt 100 säker på att den är din! :wink:

Om så fallet ett stort Grattis det är du värd med tanke på väntetiden och omständigheterna!
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 47

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!