- lör 03 aug 2019, 13:31
Igår serva min andra Volvo v60 först beställde jag 4 liter w0-30 olja+filter, 4 NGK tändstift, kupé och luftfilter kostar 1345. Jag byter själv tändstift, kupé och luftfilter sen lämna bilen på meca att byta olja o bromsvätska mekaniken sa bromsvätska ser helt ny ut behöver inte byta och bilen godkänt utan problem o betala 1700 stämpla boken och ett år vägassistans ingår.
Allt kostar 3035 medan Volvo verkstad vill ha ungefär 6000.
Jag har frågat på meca också att byta växellådaolja kostar 1100 k materialet och jobbet men jag ska byta nästa service. Även andra verkstad hittar jag som kostar 1600kr att byta bromsvätska och olja/filter men de inte har vägassistans så lämna jag bilen på meca.
Ring till olika verkstäder innan ni bestämmer en del vill bara mjölka pengar så ring o fråga.
Trevlig helg
Allt kostar 3035 medan Volvo verkstad vill ha ungefär 6000.
Jag har frågat på meca också att byta växellådaolja kostar 1100 k materialet och jobbet men jag ska byta nästa service. Även andra verkstad hittar jag som kostar 1600kr att byta bromsvätska och olja/filter men de inte har vägassistans så lämna jag bilen på meca.
Ring till olika verkstäder innan ni bestämmer en del vill bara mjölka pengar så ring o fråga.
Trevlig helg