- fre 21 mar 2014, 16:30
Ja tycker att det kan va lite störande. Ibland hör jag hur fläkten går ner i varv och sedan stängs motorn av för att sedan starta igen innan varvräknaren hinner komma ner till noll. Det värsta är att i någon mjukvaruuppdatering så försvann alternativet att stänga av S/S. Nu måste jag trycka på knappen för att manuellt stänga av S/S.
Zanders skrev:Precis så är det.Kluster skrev:angående start stop. på manuella så måste du lägga i friläge och släppa upp kopplingen då dör den, startar sedan när du trampar ner kopplingen igen. Allt är fortfarande igång, fläkt, lampor etc precis som om motorn vore igång. Så va det iaf på den V40 jag fick som lånebil.Mwic skrev:Jag kan som sagt inget om bilar. Har försökt googla men fattar ändå inte, så får kasta ut frågan. Vad är MY10/ MY12? Vad står S/S för?MY = model year
T ex MY12 innebar att Volvos produktion av V50 MY12 startade runt april 2011 (kanske månadsskiftet mars/april). Det är modellåret som det handlar om.
S/S = Start & stopp-funktionen aktiveras när man trycker ner bromspedalen, däremot tror jag ytterbelysning fortfarande är igång (eller?)
Ja tycker att det kan va lite störande. Ibland hör jag hur fläkten går ner i varv och sedan stängs motorn av för att sedan starta igen innan varvräknaren hinner komma ner till noll. Det värsta är att i någon mjukvaruuppdatering så försvann alternativet att stänga av S/S. Nu måste jag trycka på knappen för att manuellt stänga av S/S.