- sön 22 dec 2013, 11:29
Surt surt, nästan så jag har lust att ringa köparen av min bil och försöka köpa tillbaks den. Alla andra billiga bilar jag kikat på lär man ju få lägga ner en massa pengar på rep och dyl. Min f.d var det mesta gjort på och det var en driftsäker bil :)
dieselputte skrev:Jag skulle söka efter ett annat objekt. Låter suspekt om service inte gjorts på märkesverkstad(?)Var dock typ enda S40n som låg i rätt pengar. Finns dock en annan 2.0D för 99.000kr som gått 12.000 mil Finns även några V50 1.8 kring 60-70 000 men då har dem gått 18.000 mil. Bästa hade ju varit att köpa en bil till sommaren så att jag hinner spara ihop mer pengar. Vill inte ta ett lån på mer än 30-40 000 så. Men problemet är att jag står helt utan bil, fått låna sambons mammas bil men vet inte hur länge jag kan låna den.
Som SvenB säger, besök Volvo verkstad för att kolla om rostgarantin täcker denna skada, och se till att få skriftligt på det så de inte kovänder senare. Risken är ju ändå att de vid garanti rep av rosten gör ett skitjobb, så har du problem igen efter nåt/några år.
Det finns gott om bilar som är bättre, dock dyrare, men jag skulle nog lägga mer pengar på ett vettigare objekt.
Surt surt, nästan så jag har lust att ringa köparen av min bil och försöka köpa tillbaks den. Alla andra billiga bilar jag kikat på lär man ju få lägga ner en massa pengar på rep och dyl. Min f.d var det mesta gjort på och det var en driftsäker bil :)