NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

metal skrev:
Dessutom så påverkar det inte försäkringspremien eller maskinskadeförsäkringen eller ev. garantier som finns kvar på bilen.
Stämmer det att försäkringspremien inte blir högre? Jag själv har Volvia och funderar på en Polestar uppgradering, ofta så brukar ju bolagen gå bl.a. på effekten när de bestämmer premien.
Jag har frågar Volvia och dopningen med Polestar påverkar inte premien
Ja då har man kört 2dagar med effektoptimeringen från "Polestar" 250hk i bilen och det känns kanooon, som sagt tidigare så känns effekten som mest mellan 70-120 men den är även rappare från 0-100, så jag är mycket nöjd med effektoptimeringen från "Polestar"
metal skrev:Någon som vet om det finns "effekt/vridmoment- diagram" som visar vid vilka varvtal osv som den högre effekten/vridmomentet tas ut? Tänkte att det kunde vara intressant att jämföra originalet med Polestars uppgraderade variant.
Polestar kommer inom kort att uppdatera sin hemsida och där kommer det att finnas med. :D
Lika bra att de gör jobbet ordentligt.

Kan de rent av sänka förbrukningen samtidigt som effekten ökas (som det gått rykten om) är det ju ett extra incitament för att skaffa den.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 25
AC problem V70 2016 D3

Jag hr nu fått felkoderna avlästa och d[…]

Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]