NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2much4me
jumu01 skrev:Har Hærjedalen någon egen prissættning då du presenterar så høga bilpriser, men som tur ær så finns det andra återførasæljarer att vænda sig till! Hur pass seriøs ær handlaren du varit hos, jag skulle vænda mig till en annan oavsett om jag behøvde åka 50 mil! Eller har du høga tillægg så som premium ljudanlæggning och andra mycket kostsammma tillægg?

Brænsle specen som tillverkaren uppger stæmmer aldrig om man inte nu skall eko-køra helt under sitt bilægande, men i såfall ær ju inte en D3 eller D4 aktuell om man nu skall jaga førbrukningssiffror. Jag ligger 0.5 øver på min nuvarabde bil i medelførbrukning (0.63).

Ditec gør fina arbeten på solfilm, en arbetskamrat læmnade in sin bil och ær vældigt nøjd efteråt och dom læmna 10 år garanti på jobbet.

:-)-) Grattis bojjan!
Vet du hur mycket din arbetskamrat fick betala för solfilmen och vilken bilmodell det var?

Mvh Martin
Användarvisningsbild
av Bosa
jumu01: Är en handlare i Jämtland som jag var hos närmare bestämt Bilbolaget i Östersund, Bilbolaget finns väl i Umeå också om jag inte minns helt fel. Utrustningen är den jag skrev, mao ingen premiumanläggning eller liknande. Det lustiga är att han påstod att de har kampanj på D2 och därför är D3 28000:- dyrare. Måste vara en väldigt dålig kampanj. :D

Varför skulle inte en D3 vara aktuell även om jag vill ha en bra bränsleekonomi? Jag menar det jag åker är mest landsväg iom pendling till jobbet och där skiljer det inte mycket mellan D2 och D3 på pappret, frågan är hur det skiljer sig i verkligheten. 0,5 över, lät lite mycket det. ;)
av hanss
När det gäller landsvägskörning är nog D2an bättre alternativ.. Går att ligga under 0,42 utan större problem.. Iaf när bilen blivit inkörd (1600mil).. Kan tänka mig att D3an drar någon cl mer.. Jag upplever att bilen blir piggare ju fler mil den får i sig.. Känns inte alls lika slö som de första 1000milen..
av jumu01
2much4me skrev: Vet du hur mycket din arbetskamrat fick betala för solfilmen och vilken bilmodell det var?
Mvh Martin
En VW Golf-09 han betalade 4000 kr men då ær allt proffesionellt gjort!
Bosa satsa på en D3! :wink:
Det stæmmer att Bilbolaget finns i Umeå och dær har jag fått priserna før D3:an.
av whoppi
Jaha då har första tanken runnit igenom...bilen har nu rullat 66 mil.
Förbrukningen blev väl inte helt lysande, jag har nog gasat lite väl mkt + att släpkärran vart med bakom ca 10 mil.
6,4 l/100km. (färddator säger 5,6l/100km, 51km/h snitthastighet, dock nollades denna inte vid tankningstillfället därav felvisningen)

Men blev lite sugen att köra en snåltest efter tankning så jag och frugan åkte ner till ullared och tillbaks.
efter ca 20 mils körning så stannar färddatorn på (4,3l/100km, 71km/h snitthastighet)
Senast redigerad av 1 whoppi, redigerad totalt 0 gånger.
av Kluster
Bojjan skrev:Efter många månaders väntan så har nu den nu anlänt! tom 2 veckor tidigare än planerat :) Ångrar absolut inte takvingen och sänkningen, den ligger underbart på vägen.
Hoppas nu ni andra blir lika nöjda som jag är! Rock on! :-@

Ja jag lekte bara lite i photoshop med blurrningen runt om bilen :)

Mvh Johan
Grattis Bojjan/Johan! :-)-) Mycket snygg!

Var själv, som du kanske har kunnat läst, lite inne på en passion röd själv innan jag bestämde mig.
av Kluster
whoppi skrev:Men blev lite sugen att köra en snåltest efter tankning så jag och frugan åkte ner till ullared och tillbaks.
efter ca 20 mils körning så stannar färddatorn på 4,3l/100km, 71km/h snitthastighet)
Härligt att höra, det bör du vara grymt nöjd med!
av Kluster
Inget nytt på fronten förutom att bilen finns tydligen i Göteborg för leverans uppåt landet. Om jag har tur kan det bli i mitten/slutet av denna månad, i värsta fall i början av september.
+ att Volvo ÅF ska ha några dagar på sig att "ställa i ordning" bilen leveransklar.

På två veckor är det tredje gången jag ser en V50 Cosmic White och den blir snyggare och snyggare för varje gång! En diskret men ack så snygg färg! Så den som väljer en sådan, grattis säger jag bara :wink:
av Kluster
:roll:
Spoiler »
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 47

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal